اجرای طرح فرهنگی و تربیتی چکامه در خراسان شمالی آغاز شد

طرح فرهنگی تربیتی چکامه با امضاء تفاهم نامه همکاری بین کانون فرهنگی و هنری علامه امینی (ره) بجنورد و شورای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «میثم بهاری» مدیر کانون فرهنگی و هنری علامه امینی (ره) بجنورد از انعقاد تفاهم نامه همکاری و مشارکت در اجرای طرح فرهنگی تربیتی چکامه  خبر داد و گفت: این تفاهم نامه بین این کانون  و شورای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خراسان شمالی منعقد شد.

 

 

وی در این باره توضیح داد: طرح چکامه، طرح تربیتی چهره به چهره براي کاهش آسيب هاي اجتماعي محله ها است که پيشگيري نوجوانان از آسيب هاي اجتماعي با محوريت «خانواده و اعتياد» را دربر دارد.

 

 

حجت الاسلام  بهاری، همچنین در ادامه مطلب فوق  هدف نخست طرح مذکور را پيشگيري و توانمند سازي نوجوانان، جوانان و خانواده هاي آنها در برابر آسيب هاي مواد مخدر اعلام کرد و گفت: گسترش فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی  به ویژه اعتیاد در جامعه با استفاده از ظرفیت مساجد در اجرای این طرح مورد توجه است.

 

 

وی اضافه کرد: مدت اجرای تفاهم نامه در این باره دوسال است که با برنامه های آموزشی جلسات حضوری و نیز در بستر فضای مجازی برنامه ها اجرا می شود.

 

 

وی اظهارکرد: در قدم اول، جلسه نشست آموزشی و تبیین طرح چکامه اسفند ماه 99  با حضور مربیان طرح تربیتی چهره  به چهره برگزار شد و مربیان حاضر  با نکات مدنظر در این طرح  و برخی روش‌های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی آشنا شدند.

 

 

حجت الاسلام بهاری افزود: اجرای این طرح تا اسفند ماه سال 1401 ادامه خواهد داشت.

 

 

 

کد خبر 1048725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha