احداث پارک گیاه شناسی و راه‌اندازی خط تولید کود کمپوسیت در آبادان

همزمان با روز زمین پاک امروز (پنج شنبه ۲ اردیبهشت) طی آئینی پروژه پارک گیاه شناسی در پارک ۱۷ هکتاری احداث و خط تولید کود کمپوست از پسماند شهری به همت مجموعه سازمان های سیما، منظر و فضای سبز و پسماند شهرداری آبادان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمودرضا شیرازی» ظهر امروز (پنج شنبه 2 اردیبهشت) در آئین احداث پارک گیاه شناسی و راه اندازی خط تولید کود کمپوست از پسماند شهری که در پارک 17 هکتاری شهرستان آبادان برگزار شد، از توزیع 10 هزار نهال طی مدت یک هفته در میان شهروندان آبادان به مناسبت روز زمین پاک خبر داد و اظهار کرد: امروز دوم اردیبهشت مصادف با روز زمین پاک است و ما دو روز در سال را به این مناسبت در حوزه مسائل زیست محیطی و محیط زیست شهری داریم که یکی از آنها روز هوای پاک و دیگری روز زمین پاک است.

 

شهردار آبادان، به افتتاح سایت پردازش زباله در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با افتتاح این سایت 30 درصد از زباله های شهری کاهش یافت چراکه زباله خشک را از 150 تن جداسازی می کند و باقی مانده زباله تر را به محل دفن می برد.

 

وی با بیان اینکه امروز آغاز راه اندازی پروژه خط تولید کود کمپوست را با ظرفیت 50 تن را در دستور کار قرار دادیم تصریح کرد: این کارخانه اکنون خریداری شده و در حال نصب است و با احداث این خط 50 تن زباله تر پس از جداسازی در سایت پردازش، تبدیل به کود کمپوست شده و در فضای سبز به عنوان کود از آن استفاده می شود.

 

شیرازی همچنین از توزیع ۴۰۰ باکس زباله در محلات مختلف شهری آبادان خبر داد و اضافه کرد: این نیز یکی دیگر از اقدامات شهرداری به مناسبت زمین پاک است که مورد نیاز و تقاضای شهروندان است و امروز انجام شد.

 

وی با اشاره به احداث پارک گیاه شناسی در پارک 17 هکتاری آبادان عنوان کرد: این نیز یکی دیگر از برنامه های شهرداری به مناسبت روز زمین پاک است که 20 نمونه از گیاهان مثمر از جمله انگور و سایر گیاهان را در راستای نهضت کاشت نخل که در سطح شهر انجام شد امروز ادامه خواهد داشت.

 

«علی فتحی نیا» نیز در ادامه این آئین با تبریک فرارسیدن ماه رمضان و قبولی طاعات و عبادات همگان در این ایام پر خیر و برکت ابراز کرد: فعالیت هایی که امروز شهرداری آبادان در زمینه محیط زیست به سرانجام رساند ستودنی است که جا دارد از تلاش ها و زحمات همه دست اندر کاران از جمله شهردار و مجموعه تحت امر ایشان تشکر کنم.

 

رئیس اداره محیط زیست آبادان بیان کرد: با توجه به اینکه آبادان شهری صنعتی است لذا نیاز به توسعه فضای سبز دارد؛ فعالیت‌های خوبی در مجموعه شهرداری در بحث توسعه فضای سبز، مدیریت پسماندها و راه اندازی مرکز پردازش پسماندها انجام شده که بسیار کار خوب و ارزشمندی است.

 

وی با بیان اینکه این زحمت و تلاش ها از وظایف مهم شهرداری هاست ولی شهرروندان نیز  در این زمینه وظایفی دارند اذعان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا مردم برای توسعه فضای سبز، حفظ محیط زیست و برای بهتر شدن کیفیت محل زندگی با مسئولان همراه هستند که انتظار می‌رود آبادان که جزء اولین ها بوده همیشه مردمش با فرهنگ‌ سازی و کمک به شهرداری در حفظ آنچه که شهرداری برای آن زحمت می کشد به عنوان توسعه فضای سبز، درخت‌هایی که در میادین و بلوارها کاشت می شود کوشا باشند.

 

فتحی نیا هزینه خرید، جابه‌جایی، کاشت و نگهداری از فضای سبز را بسیار بالا عنوان کرد و یاد آور شد: اگر این اقدام در این مکان تثبیت شود هزینه بسیار زیادی را برای شهرداری به همراه دارد، لذا برای حفظ و نگهداری این محیط نیاز به همراهی و کمک مردم است.

 

کد خبر 1048773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha