جامعه امروز نیازمند بازخوانی فرهنگ شهید و شهادت است

صادقی گفت: جامعه و جوانان جامعه امروزی نیاز به شناساندن فرهنگ شهید و شهادت و بازخوانی این فرهنگ دارند و باید تلاش بیشتری در راستای شناساندن فرهنگ شهید و شهادت به نسل جدید انجام شود.

«سکینه صادقی» در حاشیه مراسم رونمایی کتاب «مشتاق الحسین (ع)» روایت زندگی شهید مدافع حرم «حسین مشتاقی» به نویسندگی «زینب بابکی» که در سالروز ولادت این شهید بزرگوار ( 2 اردیبهشت) در مزار شهید برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با تاکید بر نهادینه کردن ارزش ها در جامعه اظهار کرد: توجه به ارزش ها و فرهنگ شهید و شهادت مساله مهمی است که نباید از آن غفلت شود.

مادر شهید مدافع حرم«حسین مشتاقی» افزود: همه شهدا و حسین آقا عاشق خانواده، بجه ها و همسر و زندگی بودند و به همه خانواده دلبستگی داشتند؛ اما برای حفظ ارزش ها در مسیر شهادت قرار گرفتند تا جامعه و جهان مسلمین حفظ شود و نباید این فرهنگ به فراموشی سپرده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: از شهید شدن فرزندمان ناراحت نیستم؛ چون بر سر حفظ ناموس و میهن عزیزمان ایران اسلامی از جان شیرینش و همسر و فرزندان دلبندش گذشت و شهید شد اما بی‌حجابی ها و پوشش نادرست  و عدم توجه به فرهنگ شهید و شهادت دل ما را آزرده می کند.

صادقی با بیان اینکه روز دوم اردیبهشت سالروز سال 1364 تولد حسین آقاست که مصادف با میلاد امام حسین(ع) شده بود؛ افزود: 16 اردیبهشت هم به دنیای واقعی برگشتند و همه ما مهمان این دنیا هستیم و به دنیای واقعی برمی گردیم.

 

مادر شهید مدافع حرم«حسین مشتاقی» گفت: اردیبهشت برای ما ماه خاطره هاست و امروز با حضور گروه جهادی فرهنگی کتاب آرا فریدونکنار و نویسنده این کتاب «زینب بابکی» از کتاب مشتاق الحسین(ع) شهید مدافع حرم«حسین مشتاقی»  در کنار مزار شهید رونمایی شد که جای بسی خوشحالی دارد.

وی افزود: عقیده دارم که شهدا احتیاجی به کتاب و شناخته شدن ندارند و جامعه نیاز دارد تا در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت و شهدا آشنا شوند و با سبک زندگی شهدا آشنا شوند.

 

صادقی یادآور شد: جوانان ما  باید از زندگی شهدا درس بیاموزند و در مسیر شهدا حرکت کنند تا ارزش های انقلاب و اسلام حفظ شود و همه ما باید تلاش کنیم تا این فرهنگ ترویج شود و ارزش های انقلاب و اسلام حفظ شود.

 

به گزارش شبستان، کتاب«مشتاق‌الحسین(ع)» روایت زندگی شهید مدافع حرم«حسین مشتاقی» به نویسندگی «زینب بابکی» است. گفت‌وگوهای این کتاب توسط «سیده معصومه محمد پور زرومی» صورت گرفته و از سوی انتشارات سرو سرخ در یک هزار نسخه در بهار ۹۹ منتشر شد و دوم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز ولادت شهید مدافع حرم حسین مشتاقی با حضور «زینب بابکی» نویسنده و گردآورنده و گروه جهادی فرهنگی کتاب آرا فریدونکنار در جوار مزار این شهید رونمایی شد.

کد خبر 1048898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha