اقامه دومین نماز جمعه باشکوه فلسطینی ها در مسجدالاقصی

به دنبال درگیری های شبانه شدید میان فلسطینی ها و پلیس صهیونیستی در قدس، دومین نماز جمعه ماه رمضان با حضور گسترده فلسطینی ها در مسجدالاقصی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العین»، اداره اوقاف اسلامی قدس گفت: بیش از 60 هزار نمازگزار فلسطینی دومین نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

 

فلسطینی ها از ساعت های اولیه صبح خود را به مسجدالاقصی رساندند و پلیس صهیونیستی نیز از اعتکاف ده ها فلسطینی جلوگیری کرده و آنها را مجبور به خروج از مسجدالاقصی کردند.

 

نمازگزاران از بخش های مختلف قدس شرقی و شهروندان عرب در سرزمین های اشغالی برای اقامه نماز به مسجدالاقصی رفتند، اما ساکنان نوار غزه و کرانه باختری از ورود به مسجدالاقصی منع شدند.

 

بعد از نماز تراویح نیز درگیری خشونت باری میان فلسطینی ها، شهرک نشینان و پلیس صهیونیستی در گرفت.

 

هلال احمر فلسطین گفت: در این درگیری ها، بیش از 105 نفر در اطراف شهرک قدیمی قدس زخمی شدند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس در بیانیه ای اعلام کرد: 21 نفر به دلیل جراحت های وارده برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند و  بقیه به صورت سرپایی مداوا شدند.

 

صدها نفر از نیروهای پلیس نیز در ورودی شهرک قدیمی قدس و راه های منتهی به مسجدالاقصی مستقر بودند.

 

با این وجود، صحن های مسجدالاقصی مملو از جمعیت نمازگزاران بود و نگهبانان مسجدالاقصی و تیم هایی نیز برای نگهبانی از مسجد قبه الصخره، صحن های مروبط به بانوان و مسجد قبلی و صحن های مربوط به آقایان  و اطراف مسجدالاقصی نیز حضور داشتند.

 

افراد داطلب نیز اقدام به کمک به نمازگزاران و افراد مسن کردند تا آنان در جای خود برای اقامه نماز مستقر شوند و تیم های امدادی نیز در بخش های مختلف مسجدالاقصی برای ارائه خدمات پزشکی حضور داشتند.

کد خبر 1048985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha