تقوا، معرفت و عبودیت انسان را به خداوند نزدیک تر می کند

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه اصالت واقعی انسان ها «تقوا»، «خداپرستی» و «خداباوری» است، گفت: تقوا، معرفت و عبودیت انسان را به خداوند نزدیک تر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (4 اردیبهشت ماه) در سلسله نشست های تفسیر قرآن کریم (به صورت کوتاه) که به همت معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری شبکه استانی دنا برگزار شد، اظهار کرد: نسب ها به دلیل شناسایی افراد و نه افتخار و فخر فروشی افراد با یکدیگر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به تقوا به عنوان معیار انسان از دیدگاه قرآن در آیه 13 سوره «حجرات» اشاره کرد و گفت: خداوند متعال می فرماید « ما را شما را قبیله قبیله آفریدیم تا یکدیگر را بهتر بشناسید و با یکدیگر ارتباط داشته باشید» و همه شما از حضرت آدم و حوا به وجود آمده اید.

 

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از هرج و مرج افراد جامعه دارای شناسنامه هستند، ادامه داد: خداوند شناسنامه ای برای انسان ها قرار داده ولی وجه تمایز انسان ها «میزان «تقوا» است.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: در دوران جاهلیت که قرآن نازل شد، بزرگ ترین مایه مباهات «نسب» بود که خداوند تقوا را معیار برتری انسان ها قرار داد.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه اصالت واقعی انسان ها «تقوا»، «خداپرستی» و «خداباوری» است، ابراز داشت: تقوا، معرفت و عبودیت انسان را به خداوند نزدیک تر می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: کسی که به دستورات خداوند بهتر و بیشتر عمل کرد و معرفت بیشتری نسبت به اولیای الهی داشت، به تقوا نزدیک تر است.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: خداوند انسان را از خاک آفریده و خاک بر خاک نمی تواند مفاخره ای برای خود درنظر بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: میزان پایبندی ما به دین، مذهب، شریعت محمدی و عمل به دستورات ائمه اطهار (ع) یک معیار ارزشی برای ما محسوب می شود.

 

وی گفت: انسانی که به این معیارها عمل می کند انسان بزرگی است ولی چنین انسانی نباید فخرفروشی داشته باشد.

کد خبر 1048997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha