۳۱ واحد مرغداری در خوسف   جوجه ریزی کردند

سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف با بیان اینکه در شهرستان خوسف ۳۱ واحد مرغداری بعد از مهار بحران آنفلوانزای فوق حاد از اسفند ماه شروع به جوجه ریزی کردند، گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۷۵۶ هزار و ۵۰ قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید شریفی» صبح امروز (4 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمستان سال گذشته بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به واحدهای تولیدی شهرستان خوسف خسارات فراوان اقتصادی به واحدهای درگیر، کاهش تولید و همچنین مشکلاتی در تامین تخم مرغ وارد کرد.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف در ادامه بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان دامپزشکی این شهرستان و ناظران بهداشتی بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این واحدها مهار شد.

 

شریفی با اشاره به اینکه در شهرستان خوسف ۳۱ واحد مرغداری بعد از مهار بحران آنفلوانزای فوق حاد از اسفند ماه شروع به جوجه ریزی کردند، افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۷۵۶ هزار و ۵۰ قطعه جوجه ریزی در این ۳۱ واحد مرغداری در شهرستان خوسف صورت گرفته است.

 

وی از وجود ۶۸ واحد مرغ گوشتی در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: با توجه به لزوم صیانت از سرمایه دامی و طیور استان جوجه‌ریزی در تمامی واحدهای گوشتی از این پس با رعایت تمامی شرایط بهداشتی فارم و عقد قرارداد با مسئول بهداشتی و انجام ممیزی های دقیق توسط کمیته ممیزی استان در فارم های مرغ تخم گذار و داشتن بیمه نامه جوجه ریزی انجام می‌شود.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف عنوان کرد: مرغداری‌های تخمگذار علاوه بر رعایت نکات مطرح شده باید از واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم استفاده کنند تا دوباره درگیر این بحران نشوند.

کد خبر 1049029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha