بیش از ۱۴هزار تن کلزا از اراضی کشاوری دهلران برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به آغاز برداشت کلزا در این شهرستان، گفت: تاکنون ۱۴هزار و ۸۰۰تن کلزا در این شهرستان برداشت شده است.

«علی غلامی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد:  ۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان دهلران به کشت کلزا اختصاص یافته است و  باتوجه به خشک سالی پیش بینی می شود 18هزار تن از اراضی شهرستان برداشت شود.

 

وی تصریح کرد: تا کنون از 14هزار و 800تن کلزای برداشت شده در سطح این شهرستان، 10هزار و 250تن به استانهای همجوار حمل شده است.

 

غلامی با بیان اینکه 5 مرکز کار خرید کلزا را در  این شهرستان با قیمت تضمینی بر عهده دارند، تصریح کرد: خرید کلزا به صورت تضمینی بوده و هر کیلو 11هزار تومان در مراکز خرید دولتی است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران یادآور شد: تعداد 85دستگاه کمباین کار برداشت کلزا را از اراضی کشاورزی شهرستان را به عهده دارند.

 

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد محصول کلزای استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران تولید می‌شود و ارزش محصولات کشاورزی شهرستان دهلران به ۸ هزار میلیارد ریال در سال می‌رسد.

 

غلامی یادآور شد: تکمیل زنجیره در زمینه کشاورزی شهرستان  یکی از موضوعات بسیار مهمی است که می تواند در بحث صادرات موثر باشد و در این راستا اگر بخش خصوصی پای کار بیاید جهاد کشاورزی آماده همکاری است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1049059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha