۱۸ استان کشور شرایط‌شان مساعد نیست/رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر ۶۰ درصد است

روحاین با بیان اینکه۱۸ استان به طور ویژه نام برده شد که شرایط‌شان مساعد نیست، گفت: هفت استان از این استان‌ها، شرایط‌شان بدتر است. ۱۲ استان شرایطی دارند که اگر مراقبت کنند، وضعیت بهتری خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیشتر استان‌های ما در مسیر پیک این بیماری هستند و به پیک نهایی آن نرسیدند. ۱۸ استان به طور ویژه نام برده شد که شرایط‌شان مساعد نیست و هفت استان از این استان‌ها، شرایط‌شان بدتر است.  ۱۲ استان شرایطی دارند که اگر مراقبت کنند، وضعیت بهتری خواهند داشت. سایر استان‌ها از نظر ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌ها شرایط نگران‌کننده‌ای دارند و باید در این شرایط مراقبت کنیم.  

 

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه راهی نداریم در این هفته و هفته آینده تمام توان خود را به کار گیریم، اظهار داشت: متولیان نظارت باید نظارت خود را تشدید کنند؛ چه در مناطق قرمز و چه در مناطق نارنجی. از قرارگاه می‌خواهیم تیم‌های نظارت ویژه تشکیل دهند و  نظارت را چه در اصناف و چه در ادارات تشدید کنند و الا نمی‌توانیم از موج چهارم خلاصی یابیم.

 

روحانی با بیان اینکه مردم هم باید مراقبت را بالا ببرند، تصریح کرد: امروز گزارش داده شد که مردم هم مراقبت نمی‌کنند و سرجمع رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر ۶۰ درصد است در حالی که رعایت پروتکل‌ها باید بالای ۸۰ و ۹۰ درصد برسد تا از این موج عبور کنیم. 

 

وی با بیان اینکه مردم رعایت پروتکل‌ها را به عنوان وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی بینند، خاطرنشان کرد: آنهایی که بهداشت عمومی را با خطر روبه‌رو می‌سازند، اقدام‌شان علیه بهداشت عمومی است و یک جرم در این زمینه وجود دارد و قوه قضاییه می‌تواند اقدام کند. 

 

به گفته رییس‌جمهوری، آمارها و ارقام‌هایی که می‌گویم نگران‌کننده است، بر این مبنا است که زیرساخت‌های بهداشت و درمان ما نامحدود نیست. نیروی انسانی هم توانمندی‌هایشان نامحدود نیست. 

 

روحانی با بیان اینکه باید با همه توان‌مان مراعات کنیم، ابراز داشت: البته مرز تحمل جامعه هم باید مدنظرمان باشد. سطح تحمل مردم هم خاص است. در این زمینه هم دولت و هم مردم وظایفی دارند که باید آنها را به پیش ببرند. 

 

وی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد مایحتاج عمومی مردم را تامین کند، عنوان کرد: در هفته‌های گذشته دیدید وقتی برای تامین یکی از مایجتاج دشواری ایجاد شده بود، مردم چه دشواری برایشان ایجاد و چه صف‌هایی ایجاد شد. در زیرساخت‌های شهری باید دولت تلاش کند.  شرایط آبی و برق ما متفاوت است. مصرف برق نسبت به پارسال بالاتر رفته است. در خشکسالی هستیم و مردم باید مراعات کنند. دولت می‌داند اگر یک روز آب، برق، تلفن و اینترنت نباشد، چه سختی برای مردم ایجاد می‌شود.

کد خبر 1049088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha