۱۶۰۰خانواده دهلرانی از خدمات امور عشایری بهره مند هستند

رئيس اداره امور عشاير شهرستان دهلران گفت: امور عشایر این شهرستان ۱۶۰۰خانوار با جمعیتی معادل ۸۰۵۰نفر تحت حمایت و پوشش خود دارد.

«فرهاد اسکندری» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: عشایر شهرستان دهلران داری 200هزار راس دام هستند که از این تعداد 180هزار راس دام سبک و مابقی دام سنگین  که به شغل شریف دامداری اشتغال دارند.

 

وی  تصریح کرد: خوشبختانه ارزش تولیدات عشایر شهرستان دهلران در سال گذشته بیش از 300میلیارد تومان بوده است.

 

اسکندی با اشاره به اینکه عشایر در تامین محیتاج جامعه نقش بسیار مهمی دارند، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر اقدمات خوبی در راستای ارائه خدمت رسانی به عشایر از سوی دولت انجام شده است.

 

وی گفت: بهسازی و مرمت راه های عشایری به طول180کیلومتر،  آبرسانی سیار به میزان 35000متر مکعب، توزیع سهمیه آرد 816تن-تامین و توزیع علوفه دامی شامل جو وکنسانتره به میزان 1800تن ثبت نام و تمدید بیمه بازنشستگی  یکهزارو 330 خانوار پرداخت تسهیلات 300میلیون تومانی از جمله خدمات است که در سال گذشته به عشایر شهرستان ارائه شده است.

 

اسکندی خاطرنشان کرد: آبرسانی سیار، حفر یک حلقه چاه جهت تامین آب شرب عشایر بهسازی و مرمت200کیلومتر راه عشایری ،تامین و توزیع2000تن علوفه دامی،توزیع900تن آرد، پیش بینی پرداخت1میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به عشایر، پلاک کوبی و هویت گذاری 50000راس دام، صدور کارت شناسایی300خانوار ازجمله برنامه هایی است که در سال جاری دنبال و اجرا خواهد شد.

کد خبر 1049095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha