استفاده از ماسک باید بیشتر شود/هشت شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

بصیری تغییر وضعیت شهرهای جیرفت و کهنوج از نارنجی به قرمز را نگران کننده خواند و با بیان اینکه در حال حاضر هشت شهرستان دارای وضعیت قرمز، هفت شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد است؛ گفت: درصد استفاده از ماسک باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری، شنبه(۴ اردیبهشت) در ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به پیدایش نوع جدیدی از ویروس کرونا در هند گفت: به دلیل نزدیکی و ارتباط هند با مرز شرقی کشور، استان های شرقی باید آمادگی لازم برای کنترل مبادی ورودی داشته باشند.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تغییر وضعیت شهرهای جیرفت و کهنوج از نارنجی به قرمز را نگران کننده خواند و با بیان اینکه در حال حاضر هشت شهرستان دارای وضعیت قرمز، هفت شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد است؛ از تشدید نظارت ها و اجرای محدودیت های کرونایی و تشکیل روزانه جلسات ستاد استانی کرونا به صورت منطقه ای و با محوریت دانشگاه های علوم پزشکی استان خبر داد.

 

 

وی شهرستان های سیرجان، شهربابک، کرمان، زرند، رفسنجان، بافت، کهنوج و جیرفت را دارای وضعیت قرمز؛ انار، بردسیر، بم، رودبار جنوب، کوهبنان، منوجان و نرماشیر را نارنجی و  ارزوئیه، رابر، راور، ریگان، عنبرآباد، فاریاب، قلعه گنج و فهرج را در وضعیت زرد کرونایی اعلام کرد.

 

 

بصیری با بیان اینکه کادر اجرایی مدارس در مناطق قرمز و نارنجی حداکثر با حضور سه نفر باشد؛ ادامه داد: برگزاری مراسم شب های قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل ها از جمله فاصله و ماسک بلامانع است و در شهرهای نارنجی و قرمز صرفاً در فضای باز و زمان مراسم حداکثر دو ساعت و با رعایت فاصله گذاری، قابل برگزاری است و منع تردد شبانه در  شب های قدر در همه شهرها برداشته می شود.

 

 

با اعلام اینکه هفته آینده طرحی برای تسهیلات بازار و اصناف ارائه می شود؛ اظهار کرد: کرمان با تمکین ۸۱ درصدی اصناف و مردم{در رعایت محدودیت های کرونایی}  جزو استان های برتر است اما استفاده از ماسک در کشور ۶۳ درصد و در کرمان ۶۵ درصد است و باید بیش از این باشد.

 

 

حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با تأکید بر اینکه در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بسیج ادارات باید بیشتر صورت بگیرد؛ گفت: زیرا در بعضی از ادارات پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

 

 

دکتر حسین صافی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه موارد مرگ و میر در هفته های گذشته در استان کرمان و در کل کشور سیر صعودی داشته؛ افزود:  هفت هزار و ۵۳۷ مورد تست در هفته گذشته طی اجرای طرح شهید سلیمانی انجام شد.

 

 

وی با بیان اینکه بازرسی ها تشدید و منجر به سه هزار و ۴۲ مورد اخطار در شهر کرمان، 27 مورد پلمب اماکنی در جیرفت، 26 مورد در کرمان و 19  مورد در رفسنجان شده است؛ افزود: همچنین دو هزار و 668 بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی توزیع شد.

کد خبر 1049144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha