جذب بیش از ۷۵۰ جلد کتاب اهدایی برای کتابخانه فردوسی رودبار

آقایی به جذب بیش از۷۵۰ جلد کتاب به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیون ریال برای استفاده کودکان و نوجوانان این دهستان و عموم علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خبرداد.

«سهیلا آقایی» با بیان اینکه کلشتر یکی از دیدنی‌های رودبار است که در سه کیلومتری این شهر و در کوهپایه‌های البرز غربی واقع شده است به خبرنگار شبستان گفت: این روستا به دلیل داشتن آب و هوایی معتدل و شبه مدیترانه‌ای یکی از خوش آب و هواترین مناطق شهرستان رودبار است و پیشه اصلی مردم روستا از دیرباز کشاورزی و دامداری بوده که با وجود باغ‌های زیتون و مزارع کشت گندم و جو بیشتر مردم به این حرفه مشغول هستند.

 

مسئول و کتابدار کتابخانه حکیم فردوسی دهستان کلشتر شهرستان رودبار با بیان اینکه کتابخانه عمومی کلشتر با زیربنای 195 متر مربع در سال 1375 تاسیس شد افزود: این کتابخانه مکانی مناسب برای حضور کودکان و نوجوانان این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت خود است که با تجهیز به امکانات لازم برای استفاده اعضا و عموم دوستداران یار مهربان توانست مخاطبین فراوانی از اهالی این دهستان را جذب و نیازهای آنان را تامین کند.

 


وی به برخی از محدودیت‌ها برای رفع نیازهای علاقمندان به کتاب در این کتابخانه اشاره کرد و بیان داشت: باتوجه به كمبود منابع در كتابخانه حكيم فردوسي كلشتر و مواجه با مراجعانی كه قادر به تامين منابع درخواستی‌شان نبودم، در سال 96 شروع به ارسال ايميل و تماس با برخی از ناشرین و صاحبان موسسات علمی، آموزشی کردم و بعد از گذشت مدتی این تماس‌ها منجر به نتایج خوبی برای تامین بخشی از کتب‌های درخواستی اعضا شد.

 


آقایی حضور برخی از ناشرین و خیرین نیک اندیش در کتابخانه و اهدای کتاب به این مجموعه را اقدامی ارزشمند از سوی آنان توصیف کرد و با بیان اینکه تاکنون موفق به جذب بیش از 750 جلد کتاب در رده‌های مختلف علمی، ویژه سنین کودک، نوجوان و بزرگسال شده است اظهارداشت: ارزش ریالی این منابع در حدود 130 میلیون ریال تخمین زده می شود که نشان‌دهنده توجه این نیک اندیشان به کتابخانه و اعضای آن بوده است.

 


وی جذب کتاب‌های اهدایی از سوی موسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران، انتشارات خيلی سبز و چندین تن از خیرین و نیک اندیشان استان را بخشی از این تلاش‌ها برشمرد و گفت: همچنان در تلاشم تا با رایزنی با ناشرین و برخی از خیرین منابع بیشتری برای رفع نیازهای اعضا دریافت کنم.

 

 
مسئول کتابخانه حکیم فردوسی کلشتر به فعالیت‌های این کتابخانه در فراگیری کرونا اشاره کرد و از ایجاد شبکه مجازی کتابخانه در این دوران خبر داد و تصریح کرد: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و منع استفاده از ظرفیت کامل کتابخانه‌ها در این روزها، شبکه مجازی این کتابخانه به نشانی keleshterpl راه‌اندازی شد و ضمن معرفی کتاب‌های موجود در کتابخانه، برنامه‌های مختلفی را برای دوستداران یار مهربان برگزار کرد.

 

 


 

کد خبر 1049150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha