برداشت اطلاعات ۱۴ هزار و ۵۰۰ پلاک در حوزه شهرداری منطقه سه سنندج

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج از برداشت ۶ هزار و ۴۰۰ پلاک در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای طرح ممیزی املاک در حوزه شهرداری منطقه سه تا پایان سال گذشته اطلاعات مربوط به ۱۴ هزار و ۵۰۰ پلاک در قالب ۱۳ حوزه برداشت شده است.

قدرت‌الله سیف‌پناهی مدیر ممیزی املاک شهرداری سنندج در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان به آمار برداشت  اطلاعات املاک در سال 99 پرداخت و اعلام کرد: استقرار و بهنگام سازی پایگاه داده املاک یک موجودیت زیرساختی و ماندگار برای درآمدزایی شهرداری‌ها است و ایجاد بانک اطلاعاتی مکانی، یک ابزار کلیدی در امر پایش توسعه شهرها محسوب می‌شود.

 

وی گفت: نیاز به اطلاعات دقیق و به روز قطعات ملکی و سایر اجزاء در یک محدوده شهری، انجام ممیزی املاک را ضروری‌تر می‌نماید.

 

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج اظهار داشت: مساحی و محاسبه دقیق متراژ بخش‌های عرصه و اعیان یک ملک، نوع کاربری، وضعیت بنا، وضعیت مالکیت، تاسیسات زیربنایی و اطلاعات واحدهای شغلی از جمله اطلاعاتی هستند که علاوه بر سازماندهی و توانمندسازی برنامه ریزی شهری، موجبات توزیع عادلانه خدمات شهری و محاسبه عوارض نوسازی را نیز فراهم می‌نماید.

 

سیف پناهی افزود: سال گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا به منظور تداوم اجرای طرح ممیزی املاک؛ برداشت اطلاعات پلاک ها از طریق پهباد نقشه برداری انجام شد.

 

وی از برداشت 6 هزار و 400 پلاک در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: در این محدوده زمانی تعداد پرونده های بازبینی شده 5 هزار و 720، پرونده های لاشه یابی 5 هزار و 700 و پرونده های پانچ شده نیز 5 هزار و 700 مورد بوده است.

 

وی ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری، تسهیل در دستیابی به اطلاعات ومحاسبات عوارض کسب و پیشه، سیستم اطلاعات جامع از تمامی املاک ومعابر در سطح شهر، ثبت و نگهداری سوابق املاک بصورت سیستمی و آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک را از مهم ترین اهداف اجرای طرح ممیزی املاک دانست.

 

مدیر ممیزی املاک شهرداری سنندج همچنین گزارش گیری دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری ها، شناسنامه دارکردن شهر براساس کدنوسازی واطلاعات ممیزی، ایجاد بستر مناسب جهت هوشمندسازی و ایجاد عدالت فضایی در توسعه شهر را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

 

سیف‌پناهی تصریح کرد: از ابتدای طرح ممیزی املاک در حوزه شهرداری منطقه سه تا پایان سال گذشته اطلاعات مربوط به 14 هزار و 500 پلاک در قالب 13 حوزه برداشت شده است.

کد خبر 1049191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha