مهمترین رزق رمضان معرفت به امام زمان است که تسلیم، تصدیق و تطهیر لازم دارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: از مهم‌ترین رزق های ماه رمضان معرفت به امام زمان است، این معرفت درجات دارد که تنها با خواندن کتاب ممکن نیست بلکه تسلیم، تصدیق و تطهیر هم لازم دارد.

به‌گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید مهدی میرباقری» شامگاه جمعه به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: در ماه رمضان رق های فراوان در سفره الهی قرار داده شده‌است که ما توسط پیامبر(ص) به سوی این سفره دعوت می‌شویم.

وی با بیان اینکه رزق‌هایی که خداوند قرار داده به اندازه‌ی وجودی ما است، عنوان کرد: پروردگار ما منادی دارد که ما را بسوی خود دعوت می‌کند باید گوشی باشد که این دعوت را بشنود.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه یکی از رزق های ماه رمضان قرآن است که که هر کس وارد آن شده و تا آخر با آن سیر کند از افضل اعمال است، اظهار کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند اگر خداوند رزق قرآن را به کسی دهد و خیال کند به دیگری بهتر از آن داده‌ شده بزرگی را کوچک و کوچکی را بزرگ شمرده است، زیرا رزقی بهتر از قرآن نیست، پس بنابراین به دست دیگران نگاه نکنید.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رمضان ماهی است که رزق قرآن نازل‌ شده و میوه‌های آن درخت در دسترس است، ابراز کرد: در ماه رمضان هر حرف قرآن بر قلب پیامبر(ص) نازل‌شده است، امام راحل می‌فرمایند اگر قلب مطهر پیامبر(ص) نبود جایی برای نزول قرآن پیدا نمی‌شد.

وی با استناد به روایتی از امیرمؤمنان امام علی(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند کسی مجالس قرآن شود و با آن نشست‌ و برخاست کند چراغ هدایت در قلب او روشن‌شده و تاریکی از قلب او برداشته می‌شود.

آیت الله میرباقری افزود: خداوند متعال می‌فرمایند قرآن را با ترتیل و تدبر بخوانید به این شرط هرچه می‌توانید قرآن بخوانید، پیامبر دو ثلث شب یا نیمی از شب قرآن می‌خواندند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر حمد شفا می‌دهد از کرامت قرآن است، عنوان کرد: قرآن بیماری‌های دل انسان را پاک می‌کند و آن را شفا میدهد.

وی با بیان اینکه یکی از رزق‌های دیگر ماه رمضان این است که انسان می‌تواند از آتش آزاد شود، اظهار کرد: انسان با وجود پیامبر(ص) می‌تواند از گردنه سخت جهنم عبور کند، هر کس به ولایت اهل‌بیت(ع) برسد از عقبه سخت دنیا عبور می‌کند و اگر کسی به امام نرسد برده جهنم است.

آیت الله میرباقری افزود: کسانی که خود را به امام نمی‌رسانند و با مستکبران همراهی می‌کنند آن‌ها اصحاب آتش هستند، کسی که با اهل‌بیت(ع) همراهی کند عبد آتش نیست اما شاید اسیر آتش باشد گناه، صفات رذیله و محبت دنیا آن بند اسارت است وقتی محبت دنیا از دل انسان خارج شود می‌تواند با اهل‌بیت همراهی داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رمضان ماه معرفت به امام است، گفت: اگر کسی به امام نرسد شب قدر ندارد و حقایق رمضان را درک نکرده‌ است، باطن قرآن امام است هر کس از این دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد حیات او بر اساس جاهلیت بوده‌ است.

وی با بیان اینکه هر کس بخواهد به حیات طیبه برسد باید با امام همراه شود، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند اگر کسی دوست دارد حیات او حیات من باشد و مرگ او از جنس مرگ من باشد و به بهشتی که خدا به من و امت من وعده داده برسد به شجره طیبه اهل‌بیت(ع) متوسل شود و خود را به آن‌ها برساند در غیر این صورت توحیدی را که آوردم به دست او نمی‌رسد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه انسان باید تحت سرپرستی و ولایت امام باشد دراین‌صورت دعوت پیامبر را اجابت کرده‌ است و به لقاء الهی می‌رسد، عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند برای این‌که شما را به توحید الهی برسانم باید با اهل‌بیت(ع) همراه شوید، آنچه از حقایق نزد رسول اسلام(ص) بود پس‌ از او نزد اهل‌بیت(ع) است.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: ما باید دنبال امام زنده‌ی خود باشیم راه ما به ساحت ائمه(ع) از طریق امام حی و حاضر است همه رزق قرآن نزد ایشان است، کلمه روحی که بر پیامبر نازل شد امروز با امام‌زمان(عج) است هر کس بخواهد استفاده کند باید از امام زمان(عج) استفاده کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای استفاده از سفره رمضان باید موانع را برطرف کنید روزه این موانع را رفع می‌کند، روزه‌ای که به تمام معنا روزه باشد یعنی چشم، گوش و همه اعضا و جوارح انسان از گناه دوری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین رزق های این ماه معرفت به امام است اگر انسان به آن توجه کند، این معرفت درجات دارد معرفت تنها با خواندن کتاب ممکن نیست اگرچه لازم است اما کافی نیست چرا که تسلیم، تصدیق و تطهیر هم لازم دارد.
 

کد خبر 1049238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha