محرومیت زدایی به عنوان یک مطالبه همگانی در اولویت بنیاد مسکن فارس قرار دارد

زمانی گفت: محرومیت زدایی و توسعه روستایی توسط بنیاد مسکن یک مطالبه همگانی است و در اولویت بنیاد مسکن فارس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (شنبه 4 اردیبهشت) با تاکید بر توسعه و محرومیت زدایی در سایه تلاش جهادی بنیاد مسکن فارس در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: محرومیت زدایی و توسعه روستایی توسط بنیاد مسکن یک مطالبه همگانی است و در اولویت بنیاد مسکن فارس قرار دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: نیروهای جهادی بنیاد مسکن فارس در سال گذشته با سه هزار ساعت با ماشین آلات پیشرفته و مهندسی در ستاد بازسازی سیل و زلزله به شهروندان و روستائیان استان خدمات‌ رسانی کردند.

وی اضافه کرد: مشارکت در اجرای یک شبکه برق رسانی روستایی، اجرای ۹۵ هزار متر مربع آسفالت و ۷۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و سیل بند و ... نیز از دیگر اقدامات محرومیت زدایی بنیاد مسکن استان در سال گذشته بوده است.

زمانی اعلام کرد: سال گذشته پنج هزار متر ابنیه دفع آبهای سطحی،  سه پروژه پل بتنی و لوله‌ ای، ۱۹ پروژه اجرای پارک محله ای و نصب وسایل بازی نیز با هدف بهسازی و توسعه توسط بنیاد مسکن فارس به انجام رسید.

وی با اشاره به اقدامات طرح های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در فیروزآباد بیان کرد: تهیه طرح هادی روستاهای دوقلات احمدآباد دستغیب از بخش مرکزی، پرزیتون و زنجیران از بخش میمند و  جوکان ازاین اقدامات بوده است.

زمانی افزود: بهسازی روستای «کلسیان» با 2 میلیارد ریال اعتبار از محل تامین اعتبارات استانی، بهسازی روستای «نجف آباد مرکزی» و  «مورجان» از سایر این اقدامات در سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین 173 زمین روستایی در فیروزآباد احراز تصرف، 125 قطعه زمین تعیین تکلیف و 18 قطعه زمین واگذار شد.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس با اشاره به اقدامات سال گذشته در شهرستان کوار گفت: تهيه زمين مورد نياز طرح ها و پروژه های بنيا  مسکن و کمک به  تامين مصالح ساختمانی، اصلاح معابر در روستاهای کوار از اقدامات سال قبل در کوار بوده است.

 

 

زمانی افزود: در سال گذشته در روستاهای شهرستان كوار 185  واحد مسكوني از طريق پرداخت تسهيلات با سقف فردی 500 ميليون ريال با همكاری بانک های عامل احداث شده و 135 واحد به بهره برداری رسيده است.

وی اضافه کرد: 40  فقره تسهيلات بهسازی مسكن محرومين روستایی به همراه تسهيلات بلاعوض 300  ميليون ريالی برای هر فقره از اين تسهيلات در سال گذشته در کوار ارائه شد و 125 واحد مسكونی جديد روستائی با پرداخت حق بيمه ناچيز توسط متقاضيان به شركت های بيمه به مدت 10  سال تحت پوشش قرار گرفته است.

 

زمانی اعلام کرد: عمليات بهسازی و اجرای طرح هادی روستاهای شهرستان کوار با اعتباری بیش از  چهار میلیارد و 120 میلیون ریال در سال گذشته به انجام رسید.

کد خبر 1049253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha