همراهی مردم مهم ترین عامل کنترل بیماری کروناست

استان لرستان جزو چهار استان پرخطر کشور در پی شیوع بیماری کرونا قراردارد و در این وضعیت همراهی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضروری است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ این روزها کرونا ویروس رویکرد جدیدی در پیش گرفته است و نسبت به فازهای قبلی این ویروس منحوس جهش بیشتری گرفته است.

 

سرعت بیشتر انتقال این بیماری منحوس موجب شده است روزانه بر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا افزوده شود و  این بیماری افراد بیشتری را به کام مرگ می کشاند.

 

این بیماری منحوس که با رنگ ها بازی جدیدی را آغاز کرده است بسیار علاقمند به رنگ قرمز و مشکی است و این روزها نقشه منایق مختلف کشور را به رنگ قرمز و بحرانی ناشی از بیماری کرونا تغییر داده است.

 

بی تدبیری های مشهود و کم توجهی مردم در اسفند ماه و ایام نوروز موجب شد وضعیت آرام جامعه به وضعیت بحرانی امروز تبدیل شود.

 

این روز ها که مسئولان مجدانه برای تزریق واکسن تلاش می کنند و کادر بهداشت و درمان ایثارگرانه پای عهد خود با مردم و درمان مبتلایان ایستاده است، مردم نقش مهمی در کنترل وضعیت بحرانی امروز دارند.

 

مردم می بایست همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند و با توجه به محدودیت های اعمال شده، برای کنترل وضعیت موجود در خانه بمانند.

 

دورهمی هایی که از ایام نوروز رونق گرفت، بازار گردی ها و قدم زدن های بیهوده و مسافرت ها باید تعطیل شود و تا کنترل وضعیت به طور کامل کنار گذاشته شود.

 

لرستان در رده چهارم کشور به لحاظ وضعیت بد کرونا قرار دارد

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت همراهی مردم برای کنترل بیماری کرونا، گفت: گزارشات حکایت از کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش بستری ها در استان دارد .

 

« محمود ثمینی » با بیان اینکه همراهی مردم نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد، بیان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان کاهش یافته و از طرفی تعداد بستری ها رو به افزایش گذاشته است .

 

وی افزود: با توجه به شرایط استان، محدودیت های هوشمند کرونایی گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته دیگر در استان تمدید می شود که ضرورت دارد مردم، کسبه و بازاریان و دستگاه های اجرایی در زمینه اجرای آنها همکاری کنند.

 

معاون استاندار لرستان در ادامه با تشکر از همکاری کسبه و بازاریان، تصریح کرد: گزارشات واصله حکایت از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از اصناف و گروه هایی که مجاز به فعالیت در شرایط کنونی هستند، مانند نانوایی ها، قصابی ها و سوپرمارکت ها دارد که تاکید می شود نظارت ها در این زمینه افزایش یابد تا در صورت بروز تخلف برخورد قانونی انجام شود .

 

ثمینی یادآور شد: بر اساس تصمیم ستاد استانی زمان آغاز فعالیت دستگاه‌های اجرایی نیز از ساعت ۹ صبح خواهد بود و ادارات با توجه به نوع خدمات خود در شرایط کنونی از یک سوم ظرفیت کارکنان در محل کار بهره گیری کرده و مابقی از دور کاری استفاده کنند.

 

وی تاکید کرد: از هم استانی های محترم می‌خواهیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات، عزاداری ها، دورهمی و تجمع در پارک ها و بوستان ها در رابطه با مهار و کنترل بیماری همکاری کنند تا بتوانیم به خوبی از این شرایط خارج شویم.

 

روزانه بیش از هزار نفر به کرونا مبتلامی شوند

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱2بیمار کرونا مثبت در لرستان فوت شده اند، گفت: تاکنون 100 هزار و 453 لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

«مریم کوشکی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهارداشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون  313هزار و 773 نمونه به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است.

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه  تاکنون نتیجه 310 هزار و796 نمونه اعلام  شده است، افزود: از این تعداد  نتیجه 210هزار و 336نمونه منفی اعلام شده است.

 

 روزانه  بیش از یک هزار لرستانی به بیماری کرونا مبتلا می شوند

 

 وی در ادامه  از ثبت  روز افزون آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خبرداد و بیان کرد: آمار مبتلایان به کرونا در لرستان طی 24 ساعت گذشته به 100هزار  و 453 نفر افزایش یافته است که تا قبل از آن 99 هزار و499 نفر اعلام شده بود.

 

 کوشکی با اشاره به ثبت 12فوتی جدید در لرستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، گفت: تاکنون یک هزار و  608نفر بر اثر مبتلا شدن به این ویروس جان باختند.

 

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: هم اکنون نیز یک هزار و 210نفر مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های لرستان بستری هستند.

 

داروی مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ در لرستان تامین شده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  در سخنانی اظهار داشت: مشکلی در خصوص تهیه داروهای مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ در استان وجود ندارد و این اقلام به اندازه کافی تامین شده است.

 

«محسن اسدبیگی» افزود: با هدف نظارت بیشتر و دسترسی بهتر مردم، داروهای بیماران کرونایی تنها در داروخانه های منتخب استان توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه تهیه داروهای کرونا نسبت به ماه های قبل، چندین برابر افزایش یافته است ادامه داد: افراد می توانند داروهای درمان کرونا را با نسخه پزشک و مراجعه به داروخانه های منتخب تهیه کنند.

 

اسد بیگی گفت: این داروها تحت پوشش بیمه قرار دارند و با توجه به افزایش چندین برابری بیماران کرونایی در استان، تلاش شده است به اندازه کافی تامین شود و در اختیار بیماران قرار گیرد.

 

بازارهای لرستان برای سومین هفته متوالی تعطیل شد

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: تعطیلی بازار استان و اصناف غیرضروری به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا این هفته ها هم تعطیل شده است.

 

«بهزاد منصوری» افزود: براساس ابلاغ مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت قرمز شهرهای استان، فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار از جمله مجتمع های خرید و تجاری و فعالیت دستفروشان همچنان تعطیل است.

 

وی تصریح کرد: به همین منظور گروه های نظارتی اماکن ناجا، تعزیرات حکومتی ، بسیج، سازمان صمت و اصناف با رعایت پروتکل های بهداشتی بر تعطیلی بازار نظارت خواهند کرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و بازگشایی کسب و کار، با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

منصوری اظهار داشت: اگرچه تعطیلی بازار و خسارت های اقتصادی ناشی از آن مورد پسند سازمان صمت نیست اما به دلیل شرایط نامطلوب کرونا در استان، مجبور به تعطیلی واحدهای صنفی هستیم تا از این طریق از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری شود.

 

وی از کسبه و بازاریان بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراهی برای تعطیلی بازار تقدیر کرد و افزود: امیدواریم این اقدامات منجر به کاهش آمار ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا شود.

 

اکنون تمام شهرستان های لرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

کد خبر 1049268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha