شناسایی ۶۸تبعه بیگانه غیر مجاز در لرستان

آشتاب از شناسایی اتباع بیگانه خبرداد و گفت: ۶۸ تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در استان اخراج شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب» صبح امروز( 4 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران از شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز در استان خبر داد و افزود: با عنایت به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز در استان در سال 99 بیش از یک هزار و 20 مورد بازرسی قرار گرفتند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه بازرسی ها توسط بازرسان کار استان انجام گرفت، افزود: این بازرسی ها منجر به شناسایی بیش از 68تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان شده که با همکاری نیروهای انتظامی از کشور اخراج شدند.

 

وی با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان، تصریح کرد: در مجموع در سال گذشته تعداد 54 نفرجایگزیناتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند  و 20 کارفرما به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

جریمه استخدام اتباع خارجی غیرمجاز در سال ۱400 مشخص شد

 

آشتاب در ادامه به جریمه استخدام اتباع خارجی غیر مجاز در سالجاری اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به تعیین حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۸۸۵ هزار و ۱۶۵ ریال (۸۸ هزار و ۵۱۵ تومان)، مطابق با بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که به صورت غیر مجاز از نیروی کار خارجی استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد یعنی ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۵ ریال (۴۴۲ هزار و ۵۸۲ تومان) برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان  اظهار کرد: در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی خواهد شد.

کد خبر 1049285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha