لزوم جلب مشارکت عمومی برای مقابله با کرونا/ عملکرد خوب مساجد در رعایت پروتکل های بهداشتی

علوی با بیان اینکه جلب مشارکت عمومی و حضور سازمان های مردم نهاد برای مقابله با ویروس کرونا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: مساجد با رعایت ۸۵ درصدی دستورالعمل های بهداشتی نسبت به سایر اماکن پرتردد عملکرد بهتری داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد علوی» امروز (شنبه ۳ اردیبهشت) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان ۶۰ درصد است که تنها ۲۰ درصد آنها در حواشی شهرها صورت می گیرد و نکته ای که قابل توجه بوده، این است که تردد شبانه توسط درصد بالایی از شهروندان رعایت نمی شود.

 

معاون بهداشت و درمان استان خوزستان بر لزوم جلب مشارکت عمومی و حضور سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: کلید اصلی رعایت ها پایش آنها است که در استان خوزستان بیش از ۱۱ هزار بازدید ضورت گرفته و تنها خرمشهر با ۱۴ بازدید از این حیث ضعیف عملکرده است.

 

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی ۷۸ درصد است اضافه کرد: بر اساس آمار دریافت شده رعایت بهداشت فردی در مقابله با کرونا در شهرستان شادگان زیر ۷۰ درصد است که نگرانی های خاص خود را دارد، در موضوع مطب ها دستورالعمل های بهداشتی ۸۰ درصد رعایت می شود.

 

علوی با اشاره به اینکه ادارات دولتی الگویی برای سایر شهروندان هستند تصریح کرد: ادارات دولتی با افزایش ۲ درصدی اکنون به میزان ۹۵ درصد پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، اما ضرورت دارد مدیران بانک ها سیستم نظارت قوی تری را اجرا کنند.

 

وی با بیان اینکه عملکردهای در مقابله با کرونا بسیار اهمیت دارد عنوان کرد: ما توانستیم یک هزار و ۳۳۱ نفر را بستری کتیم که به ازای هر ۱۰ بیمار یک بستری داشتیم و این عملکرد خوب از برکات طرح شهید سلیمانی است.

 

معاون بهداشت و درمان استان خوزستان با اشاره به اینکه مساجد با رعایت ۸۵ درصدی دستورالعمل های بهداشتی نسبت به سایر اماکن پرتردد عملکرد بهتری داشته اند یاد آور شد: بر اساس پایش های انجام شده پایانه های درون شهری و پایانه‌ها برون شهری ۷۰ درصد پروتکل ها را رعایت می کنند که جای نگرانی را باقی می گذارد.

 

کد خبر 1049301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha