سالمندان بالای ۸۵ سال نخستین گروه واکسیناسیون عمومی در استان مرکزی

آقازاده گفت: گروه نخست واکسیناسیون عمومی در استان مربوط به سالمندان بالای ۸۵ سال است و باید زیرساخت های لازم برای این مهم فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «علی آقازاده» در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به اهمیت سلامت افراد و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: با شیوع موج چهارم کرونا تعطیلی اصناف گروه ۲، سه و چهار در استان ادامه دارد، اما با توجه به اینکه محدودیت‌های اعمال شده برای این اصناف یک هفته زودتر از کشور آغاز شده، می‌طلبد که با ارایه پیشنهاد اتاق اصناف و بررسی نظرات از سوی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مدیریت کرونای استان، زمینه بازگشایی برخی از این اصناف در ساعت‌های خاص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها فراهم شود.

 

استاندار استان مرکزی توجه به دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را امری ضروری دانست و بیان کرد: بازگشایی اصناف دلیل بر اتمام کرونا و عادی شدن شرایط نیست به همین دلیل همه باید همواره پروتکل های بهداشتی را رعایت و از تجمع ها بپرهیزند.

 

وی با اشاره به اینکه آمارها بیانگر آن است که شیوع موج چهارم کرونا به وضعیت تثبیت نزدیک شده  است، اظهار کرد: امید می‌رود که با محدودیت‌های اعمال شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش روزافزون بیماری کرونا را داشته باشیم.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه واکسیناسیون عمومی استان مرکزی علیه ویروس کرونا از هفته جاری آغاز می شود، گفت: سالمندان بالای ۸۵ سال نخستین گروه واکسیناسیون عمومی در استان هستند و باید برنامه ریزی های دقیق برای این مهم انجام و زیر ساخت های لازم مهیا شود.

 

آقازاده با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون بدون هیچ ازدحام و در نهایت نظم باید انجام شود، ادامه داد: مراحل تزریق واکسن در مناطق پرجمعیت به‌صورت خودرویی انجام شود.

 

استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع) و شبهای قدر گفت: برنامه های، هیات‌های مذهبی و مردم در شهرهای نارجی و قرمز استان مرکزی می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در فضای باز به مدت ۲ ساعت برگزار شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ممنوعیت تردد شبانه در این شب‌ها نیز در استان لغو می‌شود، ادامه داد: نمازهای واجب روزانه در شب‌های قدر به مدت نیم ساعت در فضای باز برگزار می شود.

کد خبر 1049344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha