آغاز  برداشت برگ سبز چای در گیلان/ قیمت تضمینی برگ سبز ۴۵ درصد افزایش یافت

آئین بهره برداری و برداشت برگ سبز چای در استان گیلان عصر امروز با حضور استاندار گیلان در کارخانه چای صابونچی کومله آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « ارسلان زارع » در آئین بهره برداری و برداشت برگ سبز چای استان گیلان که عصر امروز ( شنبه، ۴ اردیبهشت) در کارخانه چای صابونچی کومله برگزار شد، گفت:مهم ترین راهبرد در شرایط سخت و دشوار جنگ اقتصادی، اجرای سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی و منویات رهبری و تلاش برای تحقق شعار سال است.

 


استاندار گیلان با بیان اینکه رهبری بر استمرار این سیاست راهبردی برای خوداتکایی و استقلال اقتصادی تاکید کردند، افزود:  دولت تمام تلاش خود را در ایجاد بستری مناسب برای توسعه فعالیت های گوناگون در عرصه های مختلف به خصوص کشاورزی فراهم می کند.

 

زارع کشاورزی را مزیت استان گیلان دانست و تصریح کرد: چای یکی از مهم ترین محصول استان گیلان و کشور ایران است و سهم ۵۰ هزار نفری اشتغال در این صنعت و گردش مالی بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال در سال را فراهم‌ و افزایش و توسعه این صنعت میزان وابستگی به واردات  را کاهش می دهد.

 

استاندار گیلان ادامه داد: یکی از اقدامات خوب دولت این بود که برای حمایت از صنعت چای، کشاورزان و توجیه اقتصادی کردن این محصول ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را از واردات چای حذف  و این به معنای قدرت رقابت پذیری چای داخل را افزایش می دهد.

 


زارع از افزایش ۴۵ درصدی قیمت تضمینی برگ سبز چای خبر داد و اظهار کرد: در دو سه سال اخیر بسیاری از باغات راکد فعال و زمینه حضور کشاورزان و فارغ التحصیلان کشاورزان فراهم شده است و تسهیلات برای توسعه مکانیزه کردن نیز زمینه اشتغال، تولید و بهره وری بیشتر را فراهم می کند.

 

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی تولید برگ سبز چای و اینکه ۹۰ درصد تولیدات برگ سبز چای در گیلان و مازندران است، خاطرنشان کرد: چای یعنی گیلان و به لحاظ کیفیت بهترین چای دنیا در این استان است و با بهتر شدن صنعت بسته بندی و اقدامات فرهنگی و تبلیغی ارتقای معیشت و سطح درآمد کشاورزان و کارخانجات چای فراهم می شود و این مزیت ارزشمند نیاز به استمرار حمایت ها دارد.

 

کد خبر 1049346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha