برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد ۲ هزار واحد تولیدی/انتخاب ۹ صنعت به عنوان پیشران در سال ۹۹

زرندی با اشاره به اینکه وزارت صنعت برای راه اندازی مجدد واحد‌های تولیدی تعطیل شده در سال قبل هدف گذاری کرده بود، گفت: امسال هم برای بازگشایی مجدد ۲۰۰۰ واحد تولیدی برنامه داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت شب گذشته (شنبه 4 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه ساخت داخل، ظرفیت‌های خالی واحدها، فرآیند تامین مواد اولیه وارداتی و ممنوعیت در کالا‌های مصرفی، رویکرد‌هایی چهار عامل موثر در افزایش رشد اقتصادی در عرصه صنعت هستند که نتیجه داشت و در آینده نیز ادامه خواهد یافت، گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، رشد حوزه صنعت کشور در ۹ ماهه مورد مطالعه، حدود ۷.۸ درصد بود.

 

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان اینکه سال گذشته افزایش تولید در حوزه لوازم خانگی داشتیم به عنوان مثال تولید جاروبرقی به ۵۱.۲ درصد رسیده است، گفت: این اتفاق به علت ثبات در قیمت ارز در ماه‌های پایانی سال بود که این امر برای تولیدکننده کفایت می‌کرد چراکه اگر ثبات اقتصادی کلان در کشور وجود داشته باشد تولیدکننده به راحتی می‌تواند به فعالیت بپردازد.

 

زرندی با اشاره به اقدامات وزارت صنعت در سال 99 در حوزه تولید گفت: وزارت صمت اقدامات خوبی را در سال ۹۹ انجام داده است. برای راه اندازی مجدد واحد‌های تولیدی تعطیل شده در سال قبل هدف گذاری کرده بودیم و امسال هم برای بازگشایی مجدد ۲۰۰۰ واحد تولیدی برنامه داریم و این هدف گذاری در سال گذشته نتیجه بخش بود.

 

وی با بیان اینکه بعضی از سیاست هایمان ادامه سیاست‌های سال گذشته و برخی دیگر هم اقدامات جدیدی بر مبنای شعار سال است، گفت:  در سال گذشته ۹ صنعت را به عنوان صنایع پیشرو انتخاب کردیم که هم اکنون به صحن هیئت دولت رفته و ظرف یکی دوهفته آینده تصویب خواهد شد.

 

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره این صنایع را براساس روند ۱۰ ساله کشور، مطالعه همتراز با کشور‌های موفقی که نزدیک به ما بودند و تکنولوژی‌های نوین انتخاب کردیم، گفت: حوزه نفت و گاز، فلزات اساسی، محصولات غذایی و آشامیدنی، وسایل نقلیه موتوری، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و معدنی، محصولات لاستیکی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، لوازم خانگی، تجهیزات رایانه ای، تجهیزات پزشکی و اپتیک، منسوجات، پوشاک و محصولات چرمی و خانواده دانش بنیان‌ها که شامل انرژی‌های تجدیدپذیر، مواد پیشرفته، پرینتر‌های سه بعدی و اینترنت اشیاء از جمله این صنایع هستند.

کد خبر 1049399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha