۳۵ سایت ارتباطی جدید در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

بهی گفت: در حال حاضر ۳۵ سایت جدید پوشش تلفن همراه و ۱۵۸ سایت توسعه اینترنت پرسرعت روستایی در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی بهی» امروز (۵ اردیبهشت) در کارگروه توسعه دولت الکترونیک در استان اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه مکلف شد که ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاها، تاکنون ۵۱۳ روستای خراسان جنوبی  در بستر تلفن همراه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

 

بهی با بیان اینکه تاکنون ۶۲.۳ درصد روستاهای بالای ۲۰  خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند، ادامه داد: ۳۷ درصد روستاهای دیگر (۳۴۶ روستا) در سال جاری برای اتصال آن به شبکه ملی اطلاعات پیگیری خواهد شد.

 

وی بیان کرد: بنا به اعلام آموزش و پرورش ۸۵ درصد دانش‌آموزان به شاد دسترسی دارند و ۱۵ درصد باقیمانده روستاهایی هستند که به شبکه متصل نیستند اما در برنامه قرار گرفتند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۷ سایت پوشش همراه از اواخر سال ۹۸ تا پایان فروردین ماه امسال در استان اجرا شده است، عنوان کرد: سال گذشته با احداث و راه اندازی ۲۱ سایت، پوشش همراه در سطح ۲۹ روستای استان برقرار و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت از سرویس تلفن همراه بهره مند شدند.

 

بهی افزود: همچنین با اجرای ۶۴ سایت‌ ارتباطی، ۱۰ هزار خانوار در روستاهای استان از سرویس اینترنت پرسرعت همراه و خدمات شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه شبکه پهن باند و ارتقا کیفیت ارتباطات روستایی هم طرح توسعه شبکه فیبرنوری روستایی در ۱۸۵ کیلومتر در سطح استان اجرا شد، گفت: همچنین تاکنون ۱۴۰۰مدرسه روستایی و شهری از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی وصل شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی به طرح های در حال اجرای توسعه ارتباطات روستایی از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۳۵ سایت برای توسعه پوشش همراه روستایی در دست اجرا است.

 

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۱۵۸ سایت توسعه اینترنت پرسرعت روستایی و ۷۹ کیلومتر توسعه شبکه فیبر نوری روستایی در خراسان جنوبی در دست انجام است.

 

بهی در بخش دیگری از سخنانش برخی از مشکلات برای توسعه زیرساختی ارتباطات استان را تأمین تجهیزات مخابراتی، هزینه بالای توسعه ارتباطات به دلیل پراکندگی جمعیت و وسعت زیاد استان و سرقت تجهیزات مخابراتی برشمرد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در پایان بیان داشت: احداث هفت سایت توسعه اینترنت و همراه روستایی در سطح استان مشمول هزینه های نامتعارف از قبیل احداث جاده و تامین برق می شود که نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه و تأمین اعتبار این هزینه ها است.

کد خبر 1049451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha