اذعان آمریکایی‌ها به قدرت موشکی ایران، ادامه دشمنی‌های منطقه‌ای است

کارشناس حوزه سیاسی بخشی از اعتراف امریکا نسبت به توانمندی‌های موشکی ایران را در راستای ایران هراسی منطقه‌ای تحلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نبی الله رشنو که در برنامه زنده «رویداد» سخن می‌گفت، ضمن تحلیل اذعان فرمانده سنتکام به پیشرفت‌های موشکی ایران اظهار کرد: قدرت‌هایی که از قوه عقله برخوردارند، تلاش می‌کنند با کمترین هزینه به منافع حداکثری دست یابند و امریکا در این بین دنبال دو جنگ ویرانگر در منطقه بود.

وی با بیان اینکه امریکا، افغانستان و ملت مظلوم افغان را به وضعی دچار کرده که تا ده‌ها سال نخواهند توانست به حداقل امکانات دست یابند، گفت: امریکا در عراق هم مشکلات متعددی ایجاد کرده است؛ علی رغم اینکه بساط دیکتاتوری صدام برچیده شد ولی امریکا به تصاحب منابع عراق پرداختند.

رشنو ادامه داد: ملت عراق همواره با تهدیدات، تنش‌ها و شیطنت و دخالت‌های متعدد امریکا همراه بوده‌اند و حتی این کشور به مرکز پرورش و گسترش تروریسم تبدیل گشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اعلام اینکه عراق نیز تا سال‌ها با مصیبتِ پدیده شوم تروریسم مواجه خواهد بود، گفت: آن‌ها در بیان برخی مسائل و مباحث هدفمند رفتار می‌کنند؛ ضمن اینکه امروز به واسطه هزینه‌های گزاف رقابت‌های انتخاباتی، به منافع قابل توجهی دست پیدا نکرده‌اند.

رشنو به رادیو گفت‌وگو، گفت: اگر آن‌ها به صراحت از توان نظامی ایران سخن می‌گویند، دو لایه تحلیلی درپی دارد.

وی افزود: آن‌ها از واقعیتی صحبت می‌کنند که به دانش بومی، ذاتی و جوهری یک ملت شده است و نسبت به توانمندی ایران اعتراف دارند.

رشنو خاطرنشان کرد: آن‌ها با داشتن دانش هسته‌ای و تسلیحاتی خود را قدرت بلامنازع می‌دانند و در بسیاری امتیازات خود را مدعی می‌دانند.

وی گفت: آن‌ها ایران را از توانمندی‌های روز منع می‌کنند ولی ملت ایران به واسطه دانش بومی و خلق توانمند به این سطح از قدرت نظامی، امنیتی و دفاعی و تسلیحاتی دست پیدا کرده است.

رشنو با تاکید بر اینکه ایران توانمندی‌های خود را با وابستگی تامین نمی‌کند، افزود: توانمندی هسته‌ای ایران نیز در ادامه این بحث است.

وی گفت: قوه عاقله جهانی دیگر نبودی امکانات و تجهیزات کشورمان را دست دشمن نمی‌پذیرد.

کد خبر 1049452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha