خواننده پیشکسوت ایران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

استاد احمد حلّی، آوازخوان پیشکسوت موسیقی ایران بامداد یک شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، استاد احمد حِلّی، آوازخوان پیشکسوت موسیقی ایران بامداد یک شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در سن ۶۹ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

 

این خواننده کاشانی مدتی به دلیل ابتلا  به ویروس کرونا و تشدید بیماری کلیوی اش در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان کاشان بستری بود.

 

سید احمد حلی متولد ۱۳۳۱ در کاشان، آواز را سال‌های پیش از انقلاب نزد استاد «محمد قراملکی» و «استاد حجازی» فراگرفته و پس از آن در رادیو نزد «استاد صالح عظیمی» تکمیل نموده و به رادیو دعوت شد و از سال ۱۳۶۱ همکاری خود را با رادیو و تلویزیون آغاز کرد.

 

وی تا سال ۱۳۷۰ تمام وقت با این سازمان همکاری داشت و از آن زمان به کاشان بازگشته و با دایرکردن کلاس‌های آواز در کاشان، سهم قابل توجهی در آموزش و اشاعه موسیقی به ویژه آواز سنتی ایفا کرد.

 

مناجات خوانی سحرهای ماه مبارک رمضان از نواهای ماندگار این هنرمند عرصه موسیقی است که در ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش شده است.

 

«محمد معتمدی»، «چنگیز حبیبیان» و  «علی اصغر اسماعیلی» از چهره های برجسته موسیقی ایران از شاگرادان استاد حلی هستند. 

 

خبرگزاری شبستان ضایعه درگذشت این پیشکسوت عرصه موسیقی را به جامعه هنری کشور به ویژه هنرمندان و مردم هنردوست شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تسلیت می گوید.

کد خبر 1049454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha