هر طریقی برای عبادت خدا غیر از امام گمراهی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امام تنها طریق معرفت به اسما حسنی الهی است، هر طریقی برای عبادت خدا غیر از امام گمراهی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید مهدی میرباقری» شامگاه شنبه به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند متعال در سوره ذاریات سرنوشت اقوام گذشته و طرح‌هایی که در آن گرفتار شدند و سرانجام هم عذاب الهی بر آن‌ها نازل شد را بیان می‌کنند و به پیامبر خود می‌فرماید شما به سوی خدا فرار کنید زیرا خداوند به من ماموریت داده که شما را انذار کنم.

وی افزود: در آیه دیگر می‌فرماید با الله الهه دیگری قرار ندهید، تمام انذارهای قرآن به پرهیز از شرک توصیه می‌کند و همه بشارت‌ها هم به توحید برمی‌گردد.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه خداوند متعال می‌فرماید من جن و انس را خلق نکردم مگر این‌که مرا پرستش کنند، عنوان کرد: خداوند متناسب با خداپرستی درجات بهشت را قرار داده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بشارتی بالاتر از خداپرستی برای انسان وجود ندارد، اظهار کرد: همه اسماء حسنی وصف الله است همه موجودات دیگر فاقد این اسما حسنی هستند، اینکه الله اله ما است یک حقیقتی است و قراردادی نیست، خداوند با اسماء حسنی جهان را اداره می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه خداوند انسان را خلق کرده و ظرفیت عبادت خود را در او قرار داده‌ است، ابراز کرد: خداوند محبت خود را در وجود انسان گذاشته است اما او را مختار قرار داده که مسیر حق و باطل هرکدام را خواست انتخاب کند.

وی ادامه داد: این بشارت بزرگی برای انسان است که در او ظرفیت عبودیت و بندگی خدا قرار داده شده‌ است، گفت: خداوند می‌فرماید از دل‌دادگی به دنیا و شیطان به سوی خدا فرار کنید و خود را در پناه من قرار دهید شیطان انسان‌ها را به دشمنی مبتلا می‌کند.

آیت الله میرباقری افزود: شیطان با کید و فریب، اعوان‌ و انصار خود مردم را فریب می‌دهد اگر ما توجه نکنیم گمراه می‌شویم، یکی از فریب‌های شیطان لهو است که امروز شاهدیم بسیاری از انسان‌ها را گرفتار و گمراه کرده‌ است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انبیا آمدند مردم را از پرستش بت‌های سنگی نجات دادند، عنوان کرد: اما امروز تمدنی درست شده که مردم با ان به دنیاپرستی رسیدند، ما باید از این طرح پیچیده شیطان فرار کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند می‌فرماید من شما را برای پرستش خود آفریده‌ام که باید همه عمر خود را صرف آن کنید، گفت: این سخن بدان معنا نیست که تهیه پوشاک، خوراک، مسکن، ازدواج و تربیت فرزند مزاحم بندگی باشد اگر در طرح شیطان قرار گیرد عبادت دنیا می‌شود اما اگر در طرح انبیا و خدا باشید عبادت خداوند است.

وی ادامه داد: ما باید در دنیا به پرستش خدا برسیم و از پرستش غیر او رها شویم، چگونه او را بپرستیم، خداوند می‌فرماید من اسماء حسنی دارم از طریق اسماء حسنی مرا عبادت کنید.

 

آیت الله میرباقری بیان کرد: کسی که از طریق اسماء حسنی خدا را پرستش کند قلب و زبان او ظاهر و باطن او به خداوند معتقد می‌شود اولیاء حقیقی آن‌ها هستند.
استاد حوزه علمیه اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند ما اسماء حسنی هستیم، اگر امام در عالم نبود راهی برای عبادت خدا نبود چراکه عبادت مسیر مناسک می‌خواهد که از طریق امام ممکن است، کسی باید باشد که اطاعت او اطاعت خدا باشد فرمان او فرمان خدا باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند از طریق امام اسماء حسنی خود را نازل می‌کند، ابراز کرد: امروز اسم اعظم خداوند وجود امام‌زمان(عج) هستند، همه قدرت علم خداوند از طریق امام ها در دنیا جاری می‌شود، آن‌ها سبیل و صراط برای عبادت و معرفت به سوی خدا هستند.

وی با بیان اینکه طریق بندگی خدا تنها از طریق پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) ممکن است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند خداوند بندگان را خلق نکرده مگر برای مقام معرفت خود، بنابراین خدا را معصیت نکنید، هر کس طعم خداپرستی را بچشد طعم استغنا را خواهد چشید و از همه کائنات بی‌نیاز می‌شود، هر طریقی برای عبادت خدا غیر از امام گمراهی است.

کد خبر 1049482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha