آغاز حذف تدریجی دفترچه های درمانی بیمه سلامت در گلستان

صحرایی گفت: حذف تدریجی دفترچه های درمانی بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی صحرایی» صبح امروز(یکشنبه 5 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: الکترونیکی شدن بیمه سلامت از اهداف سازمان بیمه سلامت است که تا کنون در این راستا اقداماتی انجام شده است.

 

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه تبادل اسناد بستری بین بیمارستان های طرف قرارداد با بیمه سلامت از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای الکترونیکی شدن بیمه سلامت بوده است، افزود: در همین راستا نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان آغاز شد و در حال حاضر دسترسی نسخه الکترونیک برای تمامی پزشکان طرف قرارداد بخش دولتی فراهم شده است.

 

وی از کاهش کاربرد دفترچه های بیمه سلامت خبر داد و ادامه داد: در این راستا از ابتدای اردیبهشت ماه حذف تدریجی دفترچه‌ها در صندوق بیمه سلامت همگانی آغاز می شود.

 

صحرایی اظهارداشت: حذف تدریجی دفترچه در صندوق روستایی از ابتدای خرداد و در صندوق کارمندی سایر اقشار و بیمه ایرانیان نیزاز ابتدای تیر ماه آغاز می شود.

 

وی گفت: از این پس بیمه شدگان با ارائه کارت ملی می توانند به پزشک مراجعه کنند و پزشک در پنل نسخه نویسی برای بیمار دستورات لازم را تجویز می کند.

 

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان افزود: در صورت قطع بودن سامانه، پزشک می تواند در سربرگ مطب خود دارو تجویز کند و در صورت فراهم نبودن اینترنت پزشک می‌تواند با گرفتن کد الکترونیکی مشخصات بیمه‌ای فرد بیمار را مشاهده کند.

 

وی ادامه داد: به منظور نسخه نویسی الکترونیکی در بیمارستان های دولتی طرف قرارداد چهار ماه به این مراکز مهلت داده شده تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

 

 

 

کد خبر 1049511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha