هم افزایی همراه با شناخت نیاز مخاطب در حوزه فرهنگ و هنر  در اولویت فعالیت ها باشد

نشست هم اندیشی فرماندار جدید اسفراین با اهالی فرهنگ و هنر به ویژه کانون های مساجد این شهرستان به منظور شناسايي قابلیت های اين حوزه، در محل سالن جلسات شهيد حاج قاسم سليماني و با رعايت پروتکل هاي بهداشتي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محسن کرامتي» فرماندار اسفراين در این نشست  که با حضور محدود افراد برگزار شد، به  ظرفيت‌های  غني در بخش فرهنگ و هنر این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: اولويت کاري ما در سال جدید، هم افزايي در حوزه های فرهنگ و هنر و  بهره مندی از ظرفيت نخبگاني شهرستاني است.

 

وی افزود: وجود گذشته و پيشينه اي تاریخی و نیز حضور نويسندگان و شاعراني شاخص و نام آور نشان دهنده فرهنگ غني اي است که مي تواند در  توسعه فرهنگی، توليد و همچنین  اقتصاد نقش مهمي ايفا کند.

 

کرامتی با عنوان این مطلب که در حوزه فرهنگ، مخاطب شناسي اصل است، خواست تا هنرمندان نیاز روز و معطوف بودن به این مهم را مورد توجه و سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

 

کرامتي همچنين قول مساعد داد که اين سلسله نشست ها با اهالي هنر و مسجد تداوم يابد تا مشکلات پيش رو و موانع بررسی و رفع شود و بدینوسیله  شاهد درخشش بيش از پيش اهالي هنر باشيم.

 

«زهرا براتي» مدير کانون فرهنگي و هنري مشکات که به نمايندگي از مديران کانون هاي اسفراين در اين نشست حضور داشت به بيان مهمترين دستاوردها و رتبه هاي کسب شده توسط  این کانون ها در سال گذشته پرداخت و پیشنهاداتی ارائه کرد و  با صراحت گفت: در بيشتر روستاهاي اسفراين بودجه فرهنگي روستا صرف فعاليت هاي عمراني مي شود.

 

وی از فرماندار خواست  تا با مکاتبه با دهياران، هماهنگي صورت پذيرد و در صورت امکان، بودجه فرهنگي هر روستا در اختيار کانون هاي فرهنگي و هنري قرار گيرد.

 

براتی  همچنین ادامه داد: با در اختیار داشتن این اعتبار  کانون ها می توانند نسبت به انجام فعاليت هاي فرهنگي و هنري مستمر و اثربخشی  در روستا اقدام کنند.

 

 

 

کد خبر 1049626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha