سرپرست جدید منطقه آزاد اروند معرفی شد

طی آئینی سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مؤمنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی امروز (یکشنبه 5 اردیبهشت) در سالن 200 نفره سازمان منطقه آزاد اروند با حضور «حمیدرضا مومنی ازندریانی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور «حسین گروسی» به عنوان سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند معارفه و «اسماعیل زمانی» مدیرعامل سابق این سازمان تودیع و تکریم شد.

 

در این آئین «محمد حیدری» مناطق آزاد را پازلی از اقتصاد ملی یک کشور برای پاسخ به یک نیاز مهم یعنی باز کردن دروازه‌های بازار‌های جهانی به روی کشور دانست و اظهار کرد: انتخاب منطقه آزاد اروند در یکی از استراتژیک ‌ترین نقاط کشور از اهمیت زیادی برخوردار است، اما زیرساخت‌های لازم در این منطقه فراهم نبود بلکه بر مبنای زیرساخت‌های ضعیف پس از دوران دفاع مقدس بنا شد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه باید میان انتظارات و مطالبات تفاوتی قائل شویم افزود: در حال حاضر هیچ تعادلی میان مقدورات و امکانات وجود ندارد، منطقه آزاد خودش به تنهایی منشاء توسعه نیست بلکه ابزاری برای توسعه است.

 

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند ممتاز و متفاوت است تصریح کرد: ما اینجا مداخلات قانونی میان منطقه آزاد و سرزمین مادری داریم که باید این مشکل در راستای پیشرفت این منطقه برطرف شود.

 

حیدری بر لزوم مشخص شدن چاچوب قانونی در این منطقه تاکید کرد و ادامه داد: باید یک چارچوب مشخص شود تا هرکس تکلیف خودش را بداند، همه ما باید با وحدت کلمه، اتفاق نظر و توکل به خدا با محوریت رهبر معظم انقلاب به مردم خدمت کنیم.

 

وی خطاب به سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: انتظار ما این است که ایشان با هم افزایی و مدیریت واحد میان ارکان مختلف دولت در آبادان و خرمشهر در مسیر خدمت به مردم این منطقه گام بردارند و همه ما نیز در خدمت هستیم و کمک می کنیم تا هر چه زودتر شاهد تغییرات مثبت در منطقه آزاد اروند باشیم.

 

«اسماعیل زمانی» در ادامه تشکیل منطقه آزاد اروند را در راستای بازسازی شهرهای آبادان و خرمشهر برشمرد و اظهار کرد: احترام به قانون جزو واجبات است و تمکین به قانون اصلی ترین موضوع برای زندگی اجتماعی است.

 

مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: ما کارمان را در شرایط سختی آغاز کردیم، محورهای اقتصادی این دو شهرستان پس از جنگ از بین رفته بود، تاسیس منطقه آزاد اروند راهی برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و اقتصادی بود.

 

وی با بیان اینکه بودجه زیرساخت ها هیچ گاه در منطقه آزاد اروند کافی نبوده است تصریح کرد: بودجه ما در طول این مدت 35 هزار میلیارد ریال بود و این در حالی است که تنها برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب این دو شهرستان به اعتباری بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال نیاز است.

 

زمانی یاد آور شد: در بحث کلان باید اعتبارات در سطح ملی اختصاص داده می شد اما اتفاق نیفتاد و همه تنها از منطقه آزاد اروند انتظارات داشتند. انتظار می رود آقای گروسی با مطالعه ی دقیق شرایط منطقه و همکاری همه از پس مشکلات فعلی برآید.

 

کد خبر 1049627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha