لزوم همدلی و هم افزایی برای ایجاد بستر توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند

گروسی بر لزوم همدلی و هم افزایی برای ایجاد بستر توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت: نمی‌توان همه مطالبات مردم را برآورده کرد اما می توان بستری برای توسعه و پیشرفت برای منطقه آزاد اروند به ارمغان آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حسین گروسی» پیش از ظهر امروز (یکشنبه 5 اردیبهشت) در آئین تودیع و تکریم مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد اروند که با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد، با تاکید بر لزوم همدلی و هم افزایی برای ایجاد بستر توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند اظهار کرد: نمی‌توان همه مطالبات مردم را برآورده کرد اما می توان بستری برای توسعه و پیشرفت برای منطقه آزاد اروند به ارمغان آوریم.

 

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند خواستار نگاه ویژه‌ دولت و نظام به این منطقه شد و افزود: این منطقه سرزمین ایثار، شهادت و پایتخت مقاومت ایران اسلامی است لذا نیاز است تا دولت و نظام توجه ویژه و خاصی به این منطقه داشته باشند، با کمک سایر مسئولان آبادان و خرمشهر و کسانی که در جذب سرمایه‌های نوین فعالیت دارند برای پیشبرد اهداف و توسعه منطقه آزاد اروند اقدام اساسی صورت خواهیم داد.

 

وی از استفاده از ظرفیت های موجود منطقه و نخبگان، استاندار خوزستان، فرمانداران آبادان و خرمشهر، نمایندگان مردم این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای توسعه این منطقه خبر داد و اضافه کرد: منطقه آزاد اروند نیاز مبرم به آرامش دارد و لذا در این راستا باید بستری برای هم افزایی میان مسئولان و دستگاه‌های اجرای ایجاد کنیم تا تعهدات عملی شوند.

 

گروسی با بیان اینکه باید برای اجرایی شدن تعهدات در مناطق آزاد به ویژه در منطقه آزاد اروند مزیت‌هایی تصویب شده، اجرایی شوند تصریح کرد: تاکنون تنها حدود 40 درصد از قوانین مناطق آزاد اجرایی شده است؛ فعالیت و ماموریت مناطق آزاد فرابخشی است، این مناطق به ویژه منطقه آزاد اروند دارای پتانسیل بسیار خوبی هستند که باید از این پتانسیل‌ها بهره برد.

 

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های این منطقه برای جذب دانشجوی خارجی تاکید کرد و یادآور شد: جذب دانشجو از کشورهای همسایه می‌تواند فعالیت در حوزه علمی را در این منطقه تقویت کند ضمن اینکه زمینه برای انتقال دانش و تکنولوژی را فراهم خواهد کرد.

 

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه ارزآوری، تولید و صادرات یکی دیگر از اهداف منطقه آزاد اروند است یاد آور شد: همچنین استفاده از ظرفیت نیروی انسانی در توسعه و پیشرفت کشور می تواند بسیار اثرگذار باشد چراکه این مهم حرف نخست در کشور به شمار می رود و از این ظرفیت حتما برای توسعه منطقه آزاد اروند استفاده می کنیم و این مهم در مدت زمان کوتاه محقق خواهد شد.

 

کد خبر 1049639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha