رشد ۱۱۰ درصدری میزان  جمع آوری زکات طی سال گذشته در خوزستان

شبیه با بیان اینکه میزان جمع آوری زکات در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، ۱۱۰ درصد رشد داشته است گفت: برنامه مصوب سال گذشته خوزستان برای جمع آوری زکات ۴۵۰ میلیارد ریال بود که بیش از برنامه کاری، مبلغی بالغ بر ۴۹۶ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال شبیه» ظهر امروز (یکشنبه پنج اردیبهشت) در نخستین شورای زکات خوزستان در سال ۱۴۰۰  با بیان اینکه ۷۰ درصد زکاتی که در خوزستان جمع‌آوری می‌شود صرف کمک به نیازمندان و محرومان این استان می‌شود، اظهار کرد: ۳۰ درصد دیگر زکات جمع آوری شده نیز صرف انجام پروژه‌های عمرانی همچون ساخت مسجد، غسالخانه و ... می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه در سال ۹۷ خوزستان در بخش زکات جزء استان‌هایی بود که عملکرد ضعیفی داشت افزود: میزان جمع‌آوری زکات در سال ۹۹ در خوزستان نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۱۰ درصدی داشت.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه مصوب سال گذشته خوزستان برای جمع آوری زکات ۴۵۰ میلیارد ریال بود تصریح کرد: بیش از برنامه کاری، مبلغی بالغ بر ۴۹۶ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

 

شیبه تاکید کرد: از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان انتظار داریم که امکان دسترسی مبلغان زکات را به سایت پهنه که میزان تولیدات کشاورزی خوزستان را نشان می دهد فراهم کنند تا در جمع‌آوری زکات دقیق تر عمل کنند.

 

وی با بیان اینکه امکان تهیه نرم افزاری برای تعیین میزان زکات در محل برای اطلاع کشاورزان را داریم که با موافقت اعضای شورای زکات می‌توان این نرم افزار را فراهم کرد یاد آور شد: شورای زکات شهرستان ها هم باید برگزار و این مصوبه باید از طریق استانداری به فرمانداران ابلاغ شود.

 

کد خبر 1049671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha