اجرای طرح مفتاح الجنه با حضور امام جمعه چمستان

طرح مفتاح الجنه مجازی با حضور خیران، در دفتر امام جمعه چمستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و خیران و مسئولان با مشاهده ویدئویی از وضعیت خانواده های تحت حمایت باخبر شدند و در صدد رفع مشکلات آنها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیرعالیشاه» امروز(5اردیبهشت) در حاشیه اجرای طرح مفتاح الجنه در دفتر حجت الاسلام «رحمت الله حاجی زاده» امام جمعه چمستان نور  با اشاره به اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان و تشدید محدودیت های کرونایی جهت تسهیل امور نیازمندان و مددجویان بازدید از ۳۰  شهرستان در سی روز و دیدار با مراکز نیکوکاری در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: این مراکز موضوعاتی همچون؛ کمک‌های مومنانه، اطعام مهدوی، ایران مهربان و ایران همدل و رزمایش مواسات و همدلی را در دستور کار دارند و در خط مقدم و میدان عملیاتی قرار دارند‌.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران افزود: امسال در ۱۹ محور عملیاتی خدمات را به محرومان ارائه خواهیم داشت، در سال گذشته نیز با وجود شیوع ویروس کرونا در همه محورهای تعریف شده برای این نهاد، سرافزار بیرون آمدیم.

حجت الاسلام عالیشاه اعلام کرد: در استان مازندران ۸۳ هزار خانوار تحت پوشش داریم، ۶۷ هزار خانوار معیشت بگیر، ۱۴ هزار خانوار از تبصره ۱۴ و مابقی تک یا چند خدمتی هستند که از خدمات ما بهره‌مند می‌شوند. در پایش فقر قیمت ۱۳ گروه غذایی را به مدت دو سال در ۷۸ نقطه استان مورد بررسی قرار دادیم و می‌توان گفت در حال حاضر یک مازندرانی برای سیر کردن شکم خود به درآمد ۷۵۰ هزار تومانی نیاز دارد.

 

وی ادامه داد: یک خانواده سه نفره حداقل باید دو میلیون تومان درآمد داشته باشد تا فقط اعضای آن سیر باشند، مستمری امداد بعد از ۴۲ سال از گذر انقلاب اسلامی افزایش یافت به این صورت که؛ یک نفره به ۲۹۸ هزار تومان، دو نفره ۵۲۵ هزار تومان، سه نفره ۷۰۴ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۹ هزار تومان و پنج نفره و پنج نفره به بالا به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

 

حجت الاسلام عالیشاه عنوان کرد: که این مستمری ها پاسخگوی نیازهای خانوارها نیست، این آبرومندان پهلوانان انقلاب هستند، تاثیر دعای این عزیزان را خیران در خانواده دیدند. ما ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن در استان را آغاز کردیم امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تحویل خانوارها دهیم.

 

وی گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و هزار و ۶۰۰ دانشجوی در حال تحصیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران قرار دارند و تنها استانی هستیم که دانش آموز نیازمند تبلت تحت پوششی در استان نداریم که مدیون وجود خیرین عزیز هستیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: در بحث اشتغال با سیاست توانمندسازی  سال قبل ۲۱۰ میلیارد تومان وام اشتغال به ۸ هزار و ۸۰۰ نفر پرداخت کردیم امسال اعتبار به‌دلیل جذب بالا به ۴۴۰ میلیارد تومان رسید و تشکیل پرونده بیش از ۱۳ هزار نفر را خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت بسیج کارها به خوبی پیش رفت، با وجود تعدیل نیرو در این نهاد خوشبختانه شاهد کار جهادی بسیجیان و موفقیت‌های زیادی بودیم، ۲ هزار و ۸۰۰ یتیم، ۸ هزار و ۹۰۰ طرح محسنین داریم که سرانه کمک این افراد ۳۰۰ هزار تومان است قصد داریم افزایش سه برابری داشته باشیم.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به خروجی جلسه‌ با سردار «زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی، اظهار کرد: در آن جلسه ورود ۶۷ هزار حامی به این مبحث رقم خورد امیدواریم با حمایت بسیج افزایش سرانه پرداختی به این خانوارها صورت بگیرد.

 

وی از ایجاد 313آشپزخانه اطعام مهدوی در سراسر استان خبر داد و گفت: مستحضر هستید که پخت و توزیع ۶۰۰ هزار غذای گرم افطاری ساده و سحری را در نظر گرفتیم، خیرین می توانند نقش مهمی در این مسیر داشته باشند‌.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد: در بحث تهیه سبد غذایی در دو الی سه مرحله توزیع بین ۸۳ هزار خانوار داریم، تا کنون ۴۵ هزار سبد غذایی توزیع شد، بحث دیگر پرداخت زکات فطره به این نهاد است اگر از ۳ میلیون و ۲۰۰ نفر جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ نفر زکات خود را به کمیته امداد ندهند نصف این افراد به ما تحویل دهند خیلی از مشکلات خانوارها حل می‌شود، چرا که هم اکنون خانواده‌هایی با شرایط وخیم داریم که جوان ۱۸ ساله نیاز به آمپول ۴ میلیونی دارد و به دلیل فقر جلوی چشم پدر در حال پر پر شدن است.

 

وی اظهار کرد: سرانه پرداخت جهیزیه به نوعروسان ۵ میلیون تومان بود که حتی یک کالا نمی‌توان خرید الان به ۱۵ میلیون تومان رسید که کمک بهتری است.در مباحث درمانی مشکل خرید ایزی لایف در بین بیماران صعب العلاج داریم.

کد خبر 1049675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha