هر چیزی غیر خدا باشد، قابل پناه بردن نیست

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه هرچیزی غیرخدا باشد، قابل پناه بردن نیست، گفت: گاهی در زندگی مشکلاتی برایمان به‌وجود می‌آیدکه امتحان الهی است نبایدبا خدا قهرکنیم وبه غیراو پناهنده شویم. درتاریخ داریم شیخ فضل الله نوری سر داد تا عزتش حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(5اردیبهشت) دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حاضر در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: حضرت علی (ع) در بیتی از ابیاتش از وحشت قبر ابراز نگرانی کرده است و از خدا می‌خواهد وحشت را با تلقین حجت تبدیل به انس کند.

 

 نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: اولین نکته این است که حضرت از قبر و شب اول قبر نگران و ترسان است، ظاهرسازی هم نیست ایشان اشک می‌ریخت و آه می‌کشید، یکی از مشکلاتی که باید بدانیم این است که بدانیم از چه چیزی باید بترسیم و  از چه چیزی نباید بترسیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: فاصله گرفتن از خدا خوفناک است ترس از کفار صحیح نیست در حالی که ما ترس را جا به جا می‌کنیم، خداوند دستور دادند که از شیطان  بترسیم ولی ما از شیطان نمی‌ترسیم و با او دوست می‌شویم‌، یکی از جاهایی که باید بترسیم از آخرت و به‌خصوص شب اول قبر است.

 

وی خاطرنشان کرد: ترس مقدمه‌ای برای رفع آن است، حضرت از خدا می‌خواهد که تلقینی صورت بگیرد از جانب فرشتگان و انس بدهد، معنای دیگر این است که حجت مرا تلقین کند و به فریادمان برسد، حجت ما آقا امام‌ زمان (عج) است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س)، گفت: این بانو ثروت حلالش را که به امضای خداوند رسید در راه خیررسانی و انفاق اهدا کرد، ایشان با این همه خدمات از شب اول قبر وحشت داشت و از پیغمبر (ص) تقاضا کرد که با جامعی که نماز شب می‌خواند روی کفنش را بپوشاند تا تخفیف شود‌.

 

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) از حضرت علی (ع) خواست وقتی مرا به خاک سپردی بالای سرم بمان و برایم قرآن بخوان تا وحشتم کم شود، حجت ایشان همسرش بود، ما هم باید از خداوند بخواهیم که تلقینمان بکند و شب اول قبر ائمه اطهار(ع) کنارمان حاضر شوند‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی  در ادامه با اشاره به خطبه شعبانیه و دستورات پیغمبر اکرم(ص) و امیرالمومنان علی (ع) در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: حضرت علی  (ع) فرمودند: خدایا اگر هزار سال مرا عذاب کنی رشته امید من نسبت به تو قطع نمی‌شود، در این جمله دو نکته وجود دارد، اول اینکه حق نداریم از خدا ناامید شویم، البته برخی‌ها انسان را ناامید می‌کنند، اگر خداوند برایمان کاری نکرد حکمتی دارد‌.

 

وی با اشاره به سختی‌ها و گرفتاری‌ها در زندگی، گفت: گاهی در زندگی در مسیرهای درست قرار می‌گیریم ولی مشکلاتی برایمان به‌وجود می‌آید که این همان امتحان الهی است در مسیر خوب ضرر و زیانی به‌وجود می‌آورد تا بداند واقعا پای حرفمان هستیم یا خیر‌!

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: نباید با خدا قهر کنیم و به غیر او پناهنده شویم، از این راه نباید جدا شد، البته در تاریخ داریم افرادی که از ائمه اطهار(ع) می‌بردند به کافران ملحق می‌شدند، در انقلاب خودمان هم منافق و دزد و اختلاس گر زیاد داشتیم و داریم پناهندگی سیاسی گرفتند، از خدا و رسول خدا بریدند به شیطان پناه آوردند.

 

خطیب جمعه ساری در ادامه به فرار مغزها اشاره کرد و گفت: برخی ها با امکانات کشور درس خواندند فرهیخته شدند به کشورهای دیگر پناه بردند، غذای اینجا لقمه کشورهای دیگر شد، البته قبول داریم که در داخل این افراد را مایوس می کنند اما توقع این است که کشور خودشان را رها نکنند، خوبانی هم داشتیم که پیشنهادات خوبی داشتند ولی نپذیرفتند و به کشور خدمت کردند.

 

وی با اشاره به ماجرای اعدام شیخ فضل الله نوری، یادآور شد: به او گفتند اگر پناهندگی انگلیس را بگیری ایران تو را اعدام نخواهد کرد لااقل پرچم انگلیس را روی بام خانه خود نصب کن که نپذیرفت برای نجات جان خودش هم حاضر نشد چنین کاری کند، این آزاد مرد از خدا نبرید که پناهنده دشمن خدا شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان ماجرای کربلا و پیشنهادات کفار به سیدالشهدا اضافه کرد: جواب امام حسین (ع) یک نه قاطعانه بود، آن شهید جاودان حاضر نشد که به‌خاطر جانش از عزتش بگذرد این همان شیوه آزادمردان است.

کد خبر 1049683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha