۳۸۵ میلیارد تومان در بخش مخابراتی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد

آذری نصرآباد گفت: از سال ۹۸ تاکنون به ویژه در دوران شیوع کرونا ۳۸۵ میلیارد تومان در بخش مخابراتی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن آذری نصرآباد» امروز (۵ اردیبهشت) در کارگروه توسعه دولت الکترونیک در استان اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا شاهد تغییر الگوی مصرف مردم هستیم و پیک پهنای باند مصرفی اینترنت استان قبل از شیوع کرونا در حداکثر زمان ۳.۸۲ گیگ بر ثانیه بود که در این ایام به ۱۷ گیگ برثانیه نیز افزایش یافته است.

 

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا ۴۰ درصد ظرفیت شبکه دیتای موجود استان استفاده می‌شد اما با شیوع کرونا ظرفیت تکمیل شد و اختلالات و نارضایتی های در ارائه خدمات به وجود آمد.

 

ترافیک مصرفی روزانه اینترنت در خراسان جنوبی ۱۱۵ ترابایت است

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا ترافیک مصرفی روزانه اینترنت در خراسان جنوبی از ۳۰ ترابایت به ۱۱۵ترابایت رسیده است که این افزایش مصرف اینترنت ناشی از بالا بودن استفاده از بستر فضای مجازی به ویژه برای آموزش در شبکه شاد و «طرح در خانه بمانیم» است.

 

آذری نصرآباد با بیان اینکه مشترکان باند پهن استان به ۱.۵ برابر افزایش یافته است، عنوان کرد: از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون به ویژه در دوران شیوع کرونا ۳۸۵ میلیارد تومان در بخش مخابراتی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای اجرای پروژه های مخابراتی و پایداری وضعیت شبکه دیتای استان نیاز است.

 

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی در پایان گفت: یکی از مشکلات ما در بحث تملک فضا برای اجرای سایت است که درخواست می شود شهرداری ها و دستگاه های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

 

کد خبر 1049687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha