عملگرایی عامل قرب الی الله/ رمضان فرصتی برای بهتر از ملائکه شدن

حجت الاسلام کفیل گفت: ماه مبارک رمضان ماه قرب نزدیکی و پیوند با پروردگار عالم است. انسان در مسیر حرکت باید تمام توجه اش به قرب الهی باشد.

حجت الاسلام «محمدصادق کفیل»، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان در نزدیکی به پروردگار عالم گفت:  ماه مبارک رمضان ماه قرب نزدیکی و پیوند با  پروردگار عالم است.  انسان در مسیر حرکت باید تمام توجه اش به قرب الهی باشد. امام سجاد علیه السلام درخواست شان این است که  قرب به سوی پروردگار عالم پیدا کنند.

 

 

وی افزود: امام سجاد علیه السلام به ما می آموزند که اگر به دنبال قرب الهی هستیم باید یک سری اعمال را انجام دهیم. اعمالی که موجب تزکیه و پاکی انسان می شود. به تعبیری عمل عامل نزدیکی و قرب است  انسان باید عملگرا باشد تا بتواند به این هدف مهم دست یابد.عملی که انسان را از معصیت پاک کند همچون نماز که دارای اثر وضعی پاک‌کنندگی برای انسان دارد.

 

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد: یکی از قدرت‌های روزه این است که انسان را در اراده دوری از گناه تقویت می کند. در واقع نماز و روزه زمان پاکی انسان آدمی را به مقام عصمت می رسانند. گاهی ما از خدا مسئلت داریم که دچار نفس اماره یا گرفتار گناهان و دام های شیطانی در فضای مجازی نشویم اما غافل از اینکه با نماز و روزه می توان به این اراده دست یافت.

 

وی افزود: به گفته امام سجاد علیه السلام اگر آدمی از گناه جدا شود به مقام میرسد که هیچ فرشته‌ای آنجا نرسیده است. وقتی از آیت الله بهجت سوال می‌کنند که بالاترین ذکر در این عالم چیست ایشان می‌فرمایند که ترک گناه. ملائکه قدرت انجام معصیت خدا را ندارند چرا که بدون اختیار سمعاً و طاعتا آنچه را که پروردگار عالم دستور می دهند اجرا می کنند.

حجت الاسلام کفیل خاطرنشان کرد: فرشتگان قدرت گناه کردن ندارند اما انسانی که می تواند گناه کند اما جلوی خود را می گیرد  طبعاً می‌تواند از مقام فرشتگان عالم نیز فراتر برود.نماز و روزه به انسان قدرتی می دهد که بالاتر از قدرت و توان ملائکه و فرشتگان مقرب الهی است.رمضان ماه پیشرفت، سرعت گرفتن، حرکت کردن، انرژی گرفتن و تلاش کردن است و خداوند چنین توفیق را به همه ما ارزانی کند.

 

کد خبر 1050741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha