دیدار و طرح مسائل تعدادی از علما، ریش‌سفیدان و مردم اهل سنت با  نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان

تعدادی از علما و مردم اهل سنت استان با آیت‌الله محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان دیدار نموده و به گفتگو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، تعدادی از علما و مردم اهل سنت استان با آیت‌الله محامی دیدار نموده و به گفتگو پرداختند.

 


در ابتدای این دیدار مولوی عبدالرحمن اورنگ از شهرستان کنارک گفت: در حال حاضر مشغول فعالیت های اقتصادی در حوزه بسته بندی و صادرات آب به کشور عمان هستیم که برای ۵۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

 

وی در ادامه به بیان مشکلات و موانع پیش رو پرداخت و درخواست کتبی خود را ارائه نمود.

 

دکتر سنجرزهی از شهرستان ایرانشهر نیز از دیگر حاضرین در این دیدار بود که به ارائه گزارشی از فعالیت های گروهی از خیرین در حوزه ساخت و ساز مدارس و فعالیت های بهداشتی پرداخت و گفت: در حال حاضر و به همت دو خیر ۱۱ مدرسه سه و چهار  کلاسه در منطقه بلوچستان ساخته شده است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ساخت ۱۱ خانه بهداشت و سه مدرسه در جنوب استان را در دستور کار داریم.

 

همچنین عارف جنگی زهی فرزند شهید مصطفی جنگی زهی نیز از دیگر حاضران در جلسه بود که ضمن تبریک سال نو به بیان مشکلات خود پرداخت و خواستار رسیدگی و توجه بیشتر مسئولان به خانواده شهدا شد.

 

یکی دیگر از حاضران در این دیدار به بیان شرح حال خود و حادثه برق گرفتگی رخ داده در سال ۱۳۸۶ که منجر به قطع دو دست و دو پای وی شده بود پرداخت و خواستار مساعدت و رسیدگی بیشتر برای امرار معاش و تامین مسکن شد.

 

در ادامه یکی دیگر از حاضرین به بیان مشکلات شخصی و عدم توانایی در تامین معیشت پرداخت و خواستار رسیدگی و مساعدت در این زمینه شد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در پاسخ به درخواست هر یک از حاضران قول پیگیری داد و در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره هر بخش پرداخت.

 

آیت‌الله محامی اظهار داشت: محرومیت زدایی در عرصه آموزش و پرورش و بهداشت دو عرصه مهم و مورد نیاز است که در سیستان‌و‌بلوچستان با توجه به کمبود فضای آموزشی و همچنین فاصله های زیاد و عدم دسترسی به امکانات مطلوب بهداشتی کار خیران کار مهمی است که امیدواریم خداوند اجر اینکار را به آنان عنایت کند.

 

امام جمعه زاهدان ضمن تاکید بر حفظ احترام و تکریم خانواده معظم شهدا به عنوان وظیفه وظیفه همه مردم و مسئولین در جامعه اسلامی، قول مساعدت و پیگیری در خصوص درخواست های بیان شده از جانب خانواده شهید جنگی زهی داد.

کد خبر 1050762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha