نگرانی کارگران خراسان جنوبی از حقوق معوقه

آیت الله عبادی خطاب به دست اندرکاران حوزه کارو کارگر در استان گفت: تلاش کنید که حقوق این طبقه جامعه را بگیرید چون خود آنان در پیچ و خم های زندگی و قسط های بانکی گیر کرده‌اند، سر کار هستند اما حقوق آنان معوقه است، خودشان جرأت گرفتن حقوق خود را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۶ اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به مناسبت هفته کارگر اظهار کرد: تمام اعضای بدن برای کار آفریده شده است، بدلیل اینکه به فرهنگ بشر دستبرد شده و از تعلیمات انبیاء فاصله گرفته است، کار را فقط در بخور و نمیر می بینند، در حالی که این گونه نیست، کار زوایای مختلفی دارد که یکی از آن کسب روزی است، اما در دین کار عبادت است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دوری از فرهنگ دینی باعث شده مردم بخاطر کسب پول بیشتر سر یکدیگر کلاه بگذارند، ادامه داد: به همین دلیل کارگران در جامعه ضعیف و ضعیف تر می شوند.

 

وی افزود: اگر خدا می‌خواست مثل عالم آخرت نیازی به کار در این دنیا هم نبود، اما این کار حکمتی هایی دارد، که امروز بدلیل دوری از فرهنگ دینی فقط به معنی کسب پول در کار نگاه می شود.

 

آیت الله عبادی بیان داشت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالهای اخیر است که پشتیبانی و رفع موانع کنید، حالا ما اگر به وجدان خود بازگردیم، که کار بسیار مشکلی نیز هست، می بینیم هستند افرادی که از نعمات رفاهی بسیاری استفاده می کنند، اما حقوق معوقه کارگران را نمی دهند، در حالی که کارگران و کارفرمایان ولی نعمت ما هستند، هرچه داریم محصول کار کارگر است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه همه امکاناتی که استفاده می کنیم محصول دست کارگران است، گفت: در حالی که خود کارگران نمی توانند از این امکانات استفاده کنند و این خیلی بی وجدانی است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه از این ولی نعمت های خود پشتیبانی کنید، تصریح کرد: اما ملاحظه می کنید ما همه از کارِ کارگر برخورداریم، اما کارگران اسیر بی توجهی ها شده‌اند و سدهای عظیمی جلوی این قشر را گرفته اند و نسبت به پرداخت حقوق آنها بی معرفتی صورت می گیرد.

 

وی در ادامه خطاب به دست اندرکاران حوزه کارو کارگر در استان گفت: تلاش کنید که حقوق این طبقه جامعه را بگیرید چون خود آنان در پیچ و خم های زندگی و قسط های بانکی گیر کرده‌اند، سر کار هستند اما حقوق آنان معوقه است، خودشان جرأت گرفتن حقوق خود را ندارند، چرا که اخراجشان می کنند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) دست این قشر را بوسید، یک هفته به اسم کارگران نیست، همه ی عمر ما برای کارگران است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با تأکید بر ضرورت گره‌گشایی از مشکلات کارگران و پشتیبانی از آنها، افزود: متاسفانه تفکر های لیبرالی و خودپرستی باعث شده است  وضعیت کارگران به این روز بیفتد، که اصل این مشکلات بین المللی از کشورهای غربی است که نفوذ آنها در کشور ما نیز باعث این مشکلات شده است.

 

 

کد خبر 1050906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha