تغییر ساعت کار ادارات به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی ضروری است

آقازاده گفت: ت آقازاده بر تغییر ساعت کار ادارت و بانک ها به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «علی آقازاده» در جلسه شورای اداری استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه و مسئولان برگزار شد، گفت: مصرف بهینه انرژی امری ضروری است و همه افراد و دستگاه های اجرایی باید در این راستا تلاش کرده و برنامه مدیریت مصرف در ادارات نیز با جدیت اجرایی شود.

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به اهمیت بهره گیری از تجربه و راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق در سال های گذشته افزود: با استفاده از این راهکارها باید دستورالعمل های اجرایی در این زمینه را زودتر اتخاذ کنیم.

 

وی ادامه داد: در آستانه فرارسیدن ایام گرم سال و افزایش مصرف انرژی در حوزه‌های مختلف هستیم که لازم است با برنامه‌ریزی جامع نسبت به مدیریت بهینه مصرف برق در بخش صنایع استان اقدام شود تا با موفقیت از پیک عبور کنیم.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت استان مرکزی در حوزه آب و برق و اهمیت صرفه جویی در این بخش ها تاکید کرد و گفت: این شرایط نیازمند همکاری همه است و به همین منظور همانند سال گذشته تغییر ساعت کار ادارات و بانک ها باید در دستور کار قرار گیرد.

 

آقازاده اضافه کرد: علاوه بر صرفه جویی در ادارات و دستگاه های دولتی مردم و شرکت های خصوصی نیز باید در این راستا تلاش کنند چرا که صرفه جویی امری ضروری و وظیفه همگانی است و ، اگر مردم ۱۰ ساعت صرفه جویی کنند می‌توان از این شرایط عبور کرد.

 

رشد 378 درصدی صادرات استان در سال جاری

 

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش به صادرات ۹۷ هزار تن کالای غیر نفتی از استان مرکزی در فروردین ماه امسال  اشاره کرد و گفت: این میزان صادرات از نقاط مختلف استان به خارج از کشور انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷۸ درصد رشد داشته است.

 

این مقام مسئول ارزش محموله‌های صادراتی استان مرکزی در فروردین ماه سال جاری را ۷۶ میلیون دلار دانست و گفت: این محصولات به بیش از ۵۰ کشور مختلف صادر شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو و هفته‌های پایانی فعالیت دولت دوازدهم نیز اشاره کرد و ادامه داد: مدیران و مسئولان وظیفه دارند در این مدت باقیمانده از عمر دولت، فعال‌تر و پویاتر از گذشته اقدام کنند.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات، فرمانداران باید به دنبال تهیه و تامین خودرو، نیروی انسانی و تجهیزات باشند، گفت:  استان مرکزی در راستای اقدامات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری موفق بوده و هیات اجرایی در استان از مدت ها پیش تشکیل شد.

کد خبر 1051025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha