خداشناسی، معرفت و اطاعت خدا تنها از طریق پیامبراسلام(ص) و ائمه ایشان ممکن است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت:وقتی پیامبراسلام(ص) رحلت می‌کنند حقیقتی از عالم می‌رود برای قطع نشدن ارتباط مردم با خدا، امام و قرآن قرار داده‌ شده است‌، ما برای همراهی با پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) باید از امام زمان خود تبعیت کنیم.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید مهدی میرباقری» شامگاه یکشنبه به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: پیامبر اسلام(ص) برای همه امت‌ها مبعوث شدند و همه را انذار می‌کند انذارهای حضرت به شرم و بشارت‌های ایشان به بندگی برمی‌گردد.

وی افزود: اصل شرک به اولیاء طاغوت و شیطان برمی‌گردد که در هر دوره برای بشریت نوعی جدید از بت را می‌سازند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه خداوند برای هر قومی هدایت‌کننده و برای الحاق به پیامبر اسلام (ص) کسانی را قرار داده‌ است، عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ما در قیامت مردم را به امام آن‌ها صدا می‌زنیم و آن‌ها به امام خود ملحق می‌شوند، کسی که همه عالم را انذار و هشدار می‌دهد و بیدار می‌کند پیامبراسلام(ص) است پس‌ از بیداری کسی که مردم را هدایت می‌کند امیرمؤمنان امام علی(ع) هستند که همه را سر سفره پیامبر اسلام (ص) هدایت می‌کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امیرمؤمنان امام علی(ع) به سلمان فرمودند پیامبر اسلام (ص) از خدا خواستند که وسیله‌ای بین او و امت خود قرار دهد خداوند مرا به ایشان عطا کرد، همه علم کتاب نزد من است. روز قیامت پیامبر اسلام (ص) دست به دامن نور الهی می‌شوند همه ائمه(ع) دست به دامن نور پیامبر(ص) و شیعیان هم به نور ما اهل بیت(ع) متمسک می شوند.

وی با بیان اینکه پیامبر طریق ملاقات خداوند هستند، ابراز کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند پیامبر اسلام(ص) در مقامی هستند که طاعت ایشان اطاعت خدا و زیارت او زیارت خداست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: به میزانی که وجه‌الله در قلب مؤمن تجلی کند رؤیت الهی ممکن می‌شود و آن وجه‌الله امیرمؤمنان امام علی(ع) است نور حضرت بر کوه تجلی کرد و حضرت موسی(ع) آن را دید.

 

 آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه خداشناسی، معرفت و اطاعت خدا تنها از طریق پیامبراسلام(ص) و ائمه ایشان ممکن است، ابراز کرد: آن‌ها ما را به مفاهیم حقیقی قرآن می‌رسانند، امام رضا(ع) می‌فرمایند اگر کسی به مقام لااله‌الاالله برسد و نهی غیر کند او نظر به وجه‌الله دارد که بالاتر از بهشت است، وجه‌الله پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت ایشان هستند اگر کسی اعراض کند روز قیامت پیامبر را ملاقات نمی‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قدم دوم در وادی توحید حرکت با امام حی و حاضر است، عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید در مسیر بندگی خدا پایداری کنید و با امام خود در در ارتباط باشید، امام باید حی حاضر و زنده باشد.

وی افزود: وقتی پیامبراسلام(ص) رحلت می‌کنند حقیقتی از عالم می‌رود برای قطع نشدن ارتباط مردم با خدا، امام و قرآن را قرار داده‌ شده است‌.

 

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه همیشه و دائماً باید امام حی و زنده در عالم عرض باشد، اظهار کرد: غیبت امام‌زمان(عج) به این معنا نیست که ما نمی‌توانیم با او ارتباط برقرار کنیم غیبت امام مانع ارتباط نیست، اگر ما بین خود و خدا باب الله، صراط الله، وجه‌الله و سبیل‌الله می‌خواهیم باید با امام زنده، حی‌ و حاضر همراهی، تبعیت و اطاعت داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز ارتباط ما با پیامبر اسلام(ص) از طریق امام‌زمان(عج) ممکن است که حی‌وحاضر هستند، ابراز کرد: امام غیبت دارد اما این بدان معنا نیست که امام ظاهر نباشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امامت ائمه معصومین(ع) فوق امامت حضرت ابراهیم(ع) است، گفت: زیرا وقتی حضرت می‌خواهند به امامت برسند درباره امامت ائمه از ایشان عهد گرفته می‌شود.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه ائمه ما هر کدام امامتی دارند که طرح آن‌ها بخشی از طرح پیامبر(ص) است، ابراز کرد: ما باید با طرح امام زمان خود جلو برویم که به امت‌سازی پیامبر اسلام(ص) برسیم.

 

وی با بیان اینکه در قرآن به اقامه‌ صلاة و اقامه زکات اشاره شده‌ است، گفت: اقامه صلاة اقامه ولایت و اعطاء زکات یعنی پول خود را کنار امام خرج کردن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه ائمه(ع) به یکدیگر پیوسته هستند اگر یکی را انکار کنید کل آن‌ها را انکار کردید، همه آن‌ها یک کار و برنامه الهی را پیاده می‌کنند، ما باید همه پیامبران و ائمه را قبول داشته باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام عبد مطلق خداست که امت می‌سازد، اظهار کرد: رهبری فرمودند اگر در ائمه(ع) قامت انسان دویست و پنجاه‌ساله ببینید هیچ تفاوتی در طرح آن‌ها نیست، قرآن یک کتاب است نمی‌شود یک آیه را پذیرفت و یک آیه‌ دیگر آن را نپذیرفت،  کسانی که امام حسن(ع) را قبول نمی‌کنند به‌طورقطع امام حسین(ع) را هم قبول نمی‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر امام طرح خود را از قرآن می‌گیرد، جنگ امیرمؤمنان امام علی(ع) با خوارج بر اساس آیات قرآن است، ما برای این‌که با امیرمؤمنان امام علی(ع) همراهی داشته‌ باشیم باید از امام زمان خود تبعیت کنیم.

کد خبر 1051028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha