ورود ۱۷ هزار و ۱۵۲ دوز واکسن کرونا به کهگیلویه و بویراحمد

بانشی گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۱۵۲ دوز واکسن کرونا به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شده که از این تعداد، ۱۰ هزار و ۱۷۰ دوز تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمد مهدی بانشی» امروز (۶ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت واکسیناسیون کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اغلب خبرگزاری‌ها حامی کادر بهداشت هستند و یار اصلی کادر در پیشگیری از کووید بودند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شفاف‌سازی واکسن را مدنظر داریم، گفت: سامانه سیب، سامانه یکپارچه بهداشت است که آنلاین به افراد خدمت ارائه می‌شود و آنچه مدنظر است همه افراد زیر چتر سلامت قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم از وضعیت سلامت هیچ کسی در استان غافل نشویم، ادامه داد: از جمعیت ۷۵۰ هزار نفری استان ۳۶۸ هزار نفر تحت پوشش هستند.

 

بانشی تصریح کرد: تاکنون چهار نوع واکسن روسی، چینی، هند و آسترازنکا متعلق به کره جنوبی وارد کشور و استان شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فاز نخست گروه‌های بهداشت و درمان بودند و این هفته کل سیستم بهداشت و درمان را پوشش ۱۰۰ درصدی می‌دهیم، یادآور شد: نوبت بعدی سیستم نظام پزشکی و پزشک‌ها عمومی و خصوصی هستند، ضمن اینکه تاکنون ۱۵۷ مورد از عوارض واکسن‌های کرونا گزارش شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چهار هزار و ۹۴۰ مورد دوز به کادر درمان، بیش از دو هزار مورد مراکز بهداشتی، ۲۶۰ دوز اورژانس، ۳۷۹ مورد جانبازان، ۴۰ دوز آرامستان، ۹۴۱ مورد نظام پزشکی، ۱۳۶ دوز سالمندان و بهزیستی، یک هزار و ۱۹ مورد بیماران خاص و سرطانی و ۱۱۱ پاکبان تزریق شدند.

 

بانشی یادآور شد: هزار و ۱۲۸ مورد تزریق شد و امروز دوز بیشتری به گروه‌های هدف تزریق خواهد شد.

 

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز بعدی واکسیناسیون برای گروه‌های سنی ۸۵ سال به بالا است که بنا به اطلاعات مندرج در سامانه سیب، ۱۰ هزار  و ۳۳۳ نفر هستند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون مدیری یا اعضای خانواده آن، واکسن نشده، گفت: در یکی از شهرستان‌های استان رئیس شبکه بهداشت پدر خود را که بیمار خاص بود واکسینه نکرد.

کد خبر 1051042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha