۱۲ هزار میلیارد ریال برای راه های استان ایلام هزینه می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: ۴۴ پروژه راهسازی به طول ۲۱۷ کیلومتر با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف استان در دست اجرا است.

«عبدالله بهادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: حفاری تونل ها، احداث تقاطع های غیرهمسطح، احداث بزرگ راه و چهارخطه کردن ورودی و خروجی شهرها و احداث واریانت های مختلف از جمله پروژه های در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در راستای حذف نقاط پرحادثه و افزایش ایمنی تردد جاده ای است.

 

وی افزود: طبق اولویت بندی صورت گرفته برنامه توسعه راه های استان به بزرگراه در محورهای ایلام - مهران، حمیل - ایلام، اندیمشک - دهلران - مهران، ایلام - ایوان و ایلام - دره شهر - پلدختر در حال اجراست.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در حوزه راه، یادآور شد: تعریض و مناسب سازی جاده های استان ایلام در قالب چهار پروژه در دولت تدبیر و امید از سوی شرکت ساخت و توسعه راه های کشور اجرایی شد که چهار خطه کردن جاده های ایلام - مهران، ایوان - سراب، ایلام - سرابله و دهلران - اندیمشک از جمله طرح هایی است که در حوزه راهسازی استان ایلام در سال های اخیر به سرانجام رسیده است.

 

بهادری یادآور شد: تا پیش از دولت یازدهم تنها ۲۰ کیلومتر از راه های استان چهارخطه بود که این میزان هم اکنون به ۱۴۵ کیلومتر افزایش یافته و تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۵۰ کیلومتر خواهد رسید.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تنها در سال گذشته ۵۳ کیلومتر از راه های این استان با اعتبار هزینه شده ۲ هزار میلیارد ریال چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون احداث ۱۰۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در دست اقدام است که با توجه به میزان اعتبارات، اولویت بندی پروژه ها به نسبت میزان تردد کالا و مسافر، میزان تاثیر در شبکه ترافیکی کشوری، رفع نقاط پرحادثه، ترانزیت کالا و مسافر و بخصوص ترافیک ویژه ایام ماه های محرم و صفر صورت گرفته است.

کد خبر 1051058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha