تشکیل کمیته تخصصی فرهنگ و توانمندسازی جامعه محلی در منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از تشکیل کمیته تخصصی فرهنگ و توانمندسازی جامعه محلی (هم پیوندی) در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «یوسف داداش زاده» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ابلاغیه دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد کشور به منظور تشکیل کمیته های تخصصی جهت تدوین برنامه هفتم توسعه، مسئولیت کمیته فرهنگ و توانمندسازی جامعه محلی به معاونت های فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد محول شد و این کمیته در منطقه آزاد ارس نیز بر همین اساس تشکیل شد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: بر اساس مطالعه دقیق پیشینه کشورهای موفق در حوزه توسعه مباحث فرهنگی و توانمندسازی جامعه محلی، ابعاد و مولفه های منطبق با ارزش های حاکم در کشور استخراج شد که شامل سه بعد فرهنگی، اجتماعی و اقتصاد محلی و ۸۷ مولفه می باشد که بر همین اساس گزارشی از وضع موجود تهیه و ارسال شد.

داداش زاده اعلام کرد: در حال حاضر در مرحله تدوین گزارش وضعیت مطلوب می باشیم تا با بهره گیری از نخبگان جامعه محلی و افراد متخصص، گزارشی از آسیب ها و چالش ها تدوین و ارسال شود.

وی در ادامه ضمن تشریح ابعاد مورد بررسی این کمیته در خصوص بعد فرهنگی گفت: ما در بحث های فرهنگی به دنبال تامین زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری به منظور حفظ و احیای سنت ها، آیین ها، ادبیات و موسیقی فولکلور، غذاهای محلی، صنایع خلاق، مباحث دینی و مذهبی و به طور کلی شاخصه های فرهنگی ایرانی اسلامی هستیم.

داداش زاده خاطرنشان کرد: توجه به صنایع دستی، توسعه زیرساخت های گردشگری، بهره مندی از استارت آپ ها، حمایت از صنایع روستادوست و ایجاد بستر جهت مشارکت بیش از پیش ارسوندها در مباحث اقتصادی از موارد مهمی است که ما در بحث اقتصاد محلی مد نظر قرار داده ایم.

وی افزود: در بعد اجتماعی؛ تامین و ارتقای شاخص توسعه انسانی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، حذف آسیب های اجتماعی، نقش آفرینی نهادهای داوطلبی اعم از سمن ها، انجمن ها، ارتقای سطح دانش شهروندی و توجه ویژه به مقوله زنان، جوانان، سالمندان و معلولین از مهم ترین مباحث مورد تاکید است.

کد خبر 1051083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha