۲۰۷ هزار میلیارد تومان در بخش‌های تولید و صنعت سرمایه گذاری شده است

صادقی نیارکی با بیان اینکه با رشد ۲۳ درصدی تعداد ۱۴۲ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند، گفت: در بخش تولید سرمایه نیز با رشد ۲۰۰ درصدی مبلغ ۲۰۷ هزار میلیارد تومان در بخش‌های تولید و صنعت سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهدی صادقی نیارکی، معاون وزیر صمت شب گذشته (دوشنبه 6 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما تولید گلخانه ای دربخش صنعت را رد کرد و با تاکید بر اینکه شرایط سخت تحریم توجه ما را به تولید داخلی و توسعه صادرات کشور معطوف داشته است، گفت: دو چالش تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر تولید و شیوع ویروس منحوس کرونا بر تولید تاثیرات زیادی داشت.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ تعداد ۷ هزار و ۴۰۰ پروانه بهره برداری واحد تولیدی به چرخه حیات صنعتی کشور بازگشت، ادامه داد: با رشد ۲۳ درصدی تعداد ۱۴۲ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند. در بخش تولید سرمایه نیز با رشد ۲۰۰ درصدی مبلغ ۲۰۷ هزار میلیارد تومان در بخش‌های تولید و صنعت سرمایه گذاری شده است.

 

صادقی نیارکی با اشاره به معیار جواز تاسیس بنگاه‌های اقتصادی و مراکز کسب و کار گفت: در سال گذشته ۴۱ هزار فقره جواز تاسیس صادر شد که ۴۱ درصد رشد نشان می‌دهد. این میزان صدور جواز تمایل مردم به تولید را نشان می‌دهد. حدود ۱۱ هزار مورد از دریافت کنندگان جواز تاسیس، به مرحله دریافت زمین رسیده اند.

 

معاون وزیر صمت با بیان اینکه یک چهارم جواز تاسیس به پروانه بهره برداری برشد رشد قابل توجهی در تولید کشور را نشان می‌دهد از رشد سرمایه در کشور با استناد به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار خبر داد و گفت: وزارت صمت در دو بخش مختلف برای رشد تولید و سرمایه گذاری اقدام کرده است.

 

صادقی نیارکی با بیان اینکه ۴۰ پروژه جدید در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است که در نهضت ساخت داخل اجرا می‌شود، گفت: جایگزینی ساخت داخل و و کاهش محصولات وارداتی باید در طول ۳ سال آینده اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات ایجاد شده قابلیت صادرات دارد، گفت: صنعت ساخت محور مهجور مانده، امروزه رونق گرفته است.

 

معاون وزیر صمت از کاهش واردات و کسری تجاری ایران در چند سال اخیر گفت و افزود: با نگاه به ظرفیت‌های داخلی و سه شیفت کار کردن برخی از مراکز تولیدی روند رو به رشد اقتصاد کشور ادامه خواهد یافت.

 

وی همچنین به رشد ۲۰ درصدی تولید تایر خودرو از سال گذشته اشاره کرد و افزود: رشد تولید تایر در کشور علاوه بر اشباع بازار داخلی دیگر نیازی به ارز ترجیهی هم ندارد. دیگر نیاز به واردات تایر خودرو سواری نداریم.

کد خبر 1051129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha