توجه به «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» برای بانوان گیوه دوز روستای «کندازی» مرودشت

فلاحی گفت: فرصت تحقق «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» با صدور ۲۴ پروانه تولید انفرادی صنایع ‌دستی برای بانوان گیوه دوز روستای «کندازی» مرودشت فراهم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاظم فلاحی»، امروز (سه شنبه 7 اردیبهشت) با اشاره به حمایت از گیوه بافان مرودشت در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: با شناسایی ۸۰ هنرمند گیوه ‌باف روستای «کندازی» مرودشت برای ۲۴ نفر از آنها پروانه تولید انفرادی صنایع ‌دستی صادر شد.

سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مرودشت افزود: تمامی این هنرمندان را بانوان این روستا تشکیل داده اند و صدور پروانه صنایع دستی برای آنها گام موثری در حمایت از هنر گیوه دوزی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری درصد بیشتری از تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان گیوه باف مرودشت اختصاص داده خواهد شد زیرا اکثر بانوان گیوه ‌باف از همین طریق به درآمد و معاش خانواده کمک می‌کنند.

فلاحی با اشاره به قدمت تاریخی گیوه ‌بافی یا رووار دوزی در روستای «کندازی» بیان کرد: عدم امکان تامین مواد اولیه ارزان و با کیفیت، عدم سرمایه‌گذاری جدی برای کاربردی ‌تر کردن این هنر و ... از مشکلات هنرمندان گیوه دوز است و با اجرای برنامه ‌های زیربنایی تولیدی، آموزشی و اشتغال ‌زا میان روستاییان به ‌ویژه جوانان می توان فرصت مطلوبی برای رشد این هنر دیرینه و تحقق «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» ایجاد کرد.

کد خبر 1051364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha