شهرداری ساری در ساخت پردیس سینمایی ایران تعامل حداکثری داشته باشد

حسین زادگان برلزوم همکاری شهرداری ساری با حوزه هنری مازندران جهت احداث پردیس سینمایی ایران تاکید کرد و گفت: امید است این پردیس علاوه بر تامین نیارهای فرهنگی شهروندان ساروی به مردم شهرهای اطراف هم خدمات ارزشمندی ارائه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«احمد حسین زادگان» امروز(7اردیبهشت) در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور، رئیس حوزه هنری مازندران و سرپرست شهرداری ساری که با محوریت رایزنی برای احداث پردیس سینمایی ایران در ساری برگزار شد، با تاکید براینکه برخورداری از سینما و مجتمع های فرهنگی هنری یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مهم شهروندان شهرهای مازندران به ویژه ساری است، اظهار کرد: استان نیاز به تقویت و توسعه زیرساخت های فرهنگی دارد.

 

استاندار مازندران برلزوم همکاری شهرداری ساری با حوزه هنری مازندران جهت احداث پردیس سینمایی ایران تاکید کرد و گفت: شهرداری در ساخت تعامل حداکثری داشته باشد.

 

وی اظهار امیدواری کرد تکمیل این پروژه فرهنگی علاوه بر تامین نیارهای فرهنگی شهروندان ساروی به مردم شهرهای اطراف هم خدمات ارزشمندی ارائه کند.

 

حسین زادگان خاطرنشان شد: طرفین پس از بررسی موارد ریز کارشناسی و تعیین قدر سهم ها، با ایجاد تفاهم جامع برای آغاز احداث پروژه  گام بردارند.

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور ضمن ابراز خرسندی از همکاری های استانی و شخص «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران، با رییس حوزه هنری مازندران جهت احداث پردیس سینمایی ایران-ساری، اظهار کرد: هم افزایی موجود بین مسئولین استانی با حوزه هنری موجب شده که امروز شاهد کلنگ زنی این پردیس سینمایی باشیم.

 

«عبدالحمید قره داغی» با ارائه پیشینه ای از حوزه هنری، سینماداری را یکی از ماموریت های جدی این مرکز به دستور رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: با وجود محدودیت های کرونایی تاکنون 55 سینما به بهره برداری رسید و بیش از 30 سینما در دست اقدام است.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم تاپایان 1400تعداد سینماهای حوزه هنری به ۲۰۰ مورد برسد، اذعان کرد:حوزه هنری(به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی) در سینما سازی از اعتبارات دولتی چندان بهره نبوده اما استاندارانی در سطح کشور با عنوان سرانه فرهنگی به این امر کمک کردند.

 

قره داغی از استاندار خواست تا سهم فرهنگی این مجتمع را تقویت کرده و در مواردی همانند پارکینگ، صدور مجوز و ... با توجه ویژه به این پروژه از هزینه ها کاسته یا در صورت امکان به سمت بخشودگی سوق دهند.

 

رئیس حوزه هنری مازندران نیز با ارائه گزارشی از روند پیگیری ایجاد پردیس سینمایی ایران -ساری، خواستار مساعدت بیشتر برای تسهیل این رویداد شد.

 

«مهدی معصومی گرجی» با بیان اینکه حوزه هنری مازندران با در پیش گرفتن رویکرد عدالت فرهنگی در زمینه ایجاد پردیس‌ سینمایی ایران-ساری، برای دستیابی همه شهروندان به امکانات فرهنگی گام برداشته است، افزود: با ایجاد این پردیس سینمایی همچنین می تواند علاوه به مردم شریف و هنر دوست و هنرمند ساری به همشهریان محترم شهرستان های میاندورد، نکا، جویبار و قائمشهر نیز خدماتی ارائه کند.

 

سرپرست شهردار ساری در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارشی از توافقات با حوزه هنری جهت نوسازی سینمای ایران با عنوان ایجاد پردیس سینمایی ایران-ساری گفت: تلاش داریم مراحل اخذ مجوز احداث یا همان پروانه ساخت، پارکینگ، ساخت و ساز با شهرداری ساری باشد .

 

«حمیدرضا مرادی» اضافه کرد: نگه داری ملک، سینماداری و برخی موارد فنی سینما با حوزه هنری باشد.

 

به گزارش شبستان، در این جلسه صورتجلسه مشارکت حوزه هنری مازندران و شهرداری ساری با محوریت حداث پردیس سینمایی ایران-ساری به امضا طرفین رسید.

 

کد خبر 1051407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha