ما باید فعالیت های فرهنگی را از مظلومیت خارج کنیم

معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما باید تزکیه و حیات طیبه را در شهرها پیاده کرده و کار فرهنگی را از مظلومیت خارج کنیم.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «روح‌الله حریزاوی» امروز در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره قرآن و عترت خانواده و مدیریت شهری و روستایی که در سالن جلسات سازمان دارالقرآن برگزار شد با اشاره به خاطراتی از سردار دلها شهید قاسم سلیمانی، گفت: این شهید مظلوم زمانی‌که فتح برخی شهرها از دست داعش تمام کردند فرمودند تازه کار ما در زمینه فرهنگی آغاز شده است.

وی افزود: این نگاه و استراتژی آن مرد میدان بود، وظیفه اول ما ساخت‌وساز و مسکن نیست بلکه پس‌از این‌ها ما باید حیات طیبه را در شهرها پیاده کرده و کار فرهنگی را از مظلومیت خارج کنیم که امیدواریم این تفاهم‌نامه چنین مسایلی را به ثمر بنشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات مولود انقلاب است، عنوان کرد: بنابراین موظف است از نظر فرهنگی هرآنچه انقلاب نیاز دارد به آن تزریق کند.

 

معاون سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: سال گذشته رهبر معظم انقلاب بر مواسات تأکید کردند همه آمدند و در این امر شرکت کردند امسال نیز بر زنجیره سازی تواصی تاکید دارند ما برای هر فرمان یک پویش و جریان‌ساز را راه می‌اندازیم.

وی بیان کرد: ما ۹ هزار محله شهری با هویت محلی داریم، ابراز کرد: باید محلات بر محور مساجد مسائل خود را حل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی گفت: توجه به زنجیره تواصی بسیار اهمیت دارد، در این زمینه با کار دولتی نمی‌شود امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کرد، باید زنجیره تواصی مردمی شود تا بتوان از آن به‌نحو احسن استفاده کرد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تزکیه در ظرف حلقه‌های قرآنی و خانگی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاوت مجلسی و تلاوت جلسه‌ای هر دو برای ما مهم است که باید در این زمینه به گفتمان واحد هم برسیم.

کد خبر 1051447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha