۱۶۰۰۰ کارگر بسیجی در قالب ۱۵۰ پایگاه بسیج در استان تهران فعالیت می کنند

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان تهران از فعالیت ۱۶۰۰۰ کارگر بسیجی در قالب پایگاه ۱۵۰ بسیج در این استان خبر داد و گفت:در سال گذشته ۳۰ هزار بسته معیشتی در میان کارگران توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، سرهنگ دوم پاسدار مهدی علمدار مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان تهران به مناسبت آغاز هفته کارگر در جمع خبرنگاران گفت:کارگر بسیجی همواره در همه عرصه ها و جبهه ها دوشادوش دیگر اقشار جامعه و گاهی جلوتر از سایرین در جهاد بوده است. همچنان که حضرت امام خامنه ای مدظله فرمودند: «کارگران ما دو کار انجام دادند که در تاریخ ماندنی است. یکی اینکه نگذاشتند گردش چرخ کارگاه بخوابد و کار دوم حضور در صحنه جنگ بود. سخت ترین دفاع را کارگران کردند. در این بسیج عظیم مردم برای جبهه ها، طبقات کارگر اکثریت عظیمی را تشکیل می دادند» بسیج کارگری آوردگاه حضور و بروز اندیشه والا یعنی کار یعنی کار و تلاش است. هفته بسیج کارگری(ششم اردیبهشت ماه تا یازدهم اردیبهشت) فرصتی مغتنمی است تا استعدادها و فرصت های کارگران بسیجی مورد توجه قرار گیرد و عملکرد بسیج کارگری معرفی گردد و دستاوردهای بسیجیان به نمایش گذاشته شود.
وی ادامه داد: کشور ما چندین سال است که درگیر جنگ بزرگ اقتصادی است و در سال های اخیر دشمنان تمام تمرکز خود را برای فشار اقتصادی بر مردم و کشور متمرکز نموده اند.محور اساسی در اقتصاد تولید است و محور تولید کارگر، کارگران هستند که در صحنه های مختلف در عرصه سازندگی در عرضه تهاجم نظامی و هم اکنون در جنگ اقتصادی، جهادگران خط مقدم نبرد با دشمن هستند و نجیبانه شرایط سخت اقتصادی را تحمل می نمایند.
سرهنگ علمدار در خصوص فعالیت های صورت گرفته این سازمان اظهار داشت: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه حضرت سید الشهدا(ع) استان تهران با بهره گیری از توان فکری و اجرایی نخبگان، وظیفه دارد، تا نسبت به سیاستگذاری، طرح ریزی و ارائه برنامه های هدفمند ، ارزش مدار و تاثیرگذار بر جامعه اقدام نماید. به همین منظور توفیقی نصیب شده است که بیش از 16000 نفر از کارگران را در واحدهای تولیدی و کارخانجات سطح استان بعنوان بسیجی عادی و فعال سازماندهی نماید. این مهم با استقرار 150 پایگاه بسیج محقق شده است. کارگران عزیز بسیجی در کنار تولید، اقدام به فعالیت های مختلف در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی و نموده اند.   و از سوی دیگر با کمک مدیران عامل محترم کارخانجات اقدام به انجام چندین رزمایش کمک های مومنانه نموده و بیش از 30 هزار بسته معیشتی را در بین کارگرانی که از ویروس کرونا آسیب دیده اند و یا اقشار نیازمند توزیع نموند.
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت حمایت از تولید گفت: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان مانع زدایی از مسیر تولید بود. در این اقدام فرماندهان محترم بسیج کارگری با همکاری مسئولین شهرستان ها با حضور در واحدهای تولیدی مسائل و مشکلات آنها را احصاء نموده و از طریق مراجع ذی صلاح موانعی که در مسیر تولید آنان وجود داشت را برطرف کردند.این موضوع باعث گردید که از بیکاری حدود 2 هزار کارگری جلوگیری شده و بیش از 35 کارخانه و کارگاه تولیدی به فعالیت خود ادامه دادند.
وی سرمایه گذاری در موضوعات فرهنگی را مهم دانست و تصریح کرد: در موضوع فرهنگی نیز ضمن برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی در مناسبت ها و ایام الله(با رعایت دستور العمل های بهداشتی) یاد و خاطره شهدا را با ایجاد یادمان شهدا و تجلیل از خانواده محترم شهدا در محل کارخانه گرامی داشتند.
سرهنگ علمدار در پایان عنوان کرد: در سال جاری نیز برنامه های این سازمان علاوه بر توسعه پایگاه های بسیج، بر مبارزه با ویروس منحوس کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی، حمایت از تولید و رفع موانع تولید از پیش پای صنعت گران، ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به کارگران و... با قوت پیگیری خواهد شد. و امید است، در سال جاری نیز حدود 260 مشکل موجود در واحدهای تولیدی احصاء شده است و با همت عزیزان بسیجی رفع خواهد شد.

کد خبر 1051449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha