آذربایجان شرقی یکی از چهار استان‌ سالمند کشور است

صومی گفت: استان آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون نفری خود، یکی از چهار استان‌ سالمند کشور است.

«محمدحسین صومی» امروز در حاشیه مراسم واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای ۸۰ سال، در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: واکسیناسیون عمومی سالمندان بالای هشتاد سال علیه کرونا در کشور، با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان در تبریز آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: این مرحله از واکسیناسیون که به صورت پایلوت در تبریز آغاز شد، بیش از یک میلیون و ۱۴۷ هزار  سالمند کل کشور را در برمی گیرد و تا دوشنبه هفته آینده به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر جمعیت سالمند بالای ۸۰ سال در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: همه سالمندان از دورترین روستاها تا کنج خانه‌ها علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

صومی با بیان این‌که آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون نفری خود، یکی از چهار استان‌ سالمند کشور است، اظهار کرد: گام بزرگی در جهت مصون سازی گروه دوم هدف را در بیمارستان خیریه کودکان مردانی آذر برداشتیم و از این بابت خوشحالیم.

وی با بیان اینکه خود را موظف به تامین سلامت همه انسان‌ها به ویژه انسان های بزرگ می‌دانیم، گفت: خوشحال هستیم این بزرگان که بیش از هشت دهه در مقابل حوادث و بیماری ها و در ۱۴ ماه گذشته نیز در مقابل این بیماری مصون مانده‌اند، امروز نیز با واکسیناسینون مصون می مانند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: اکثریت گروه یک را تا این لحظه واکسینه کرده‌ایم و فردی از این گروه جا نمانده که به دنبال فراخوان مراجعه کند و واکسینه نشود، تنها تعداد معدودی که مراجعه نکرده اند، باقی مانده اند.

 

کد خبر 1051458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha