شوراهای زکات استان به ارایه بیلان مالی بپردازند

آل هاشم گفت: ارائه بیلان کار زکات فطره سال ۹۹ از جمله اقداماتی است که اعضای شورای زکات در استان باید به آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در جلسه شورای زکات استان اظهار داشت: زکات بستر توزیع ثروت در جامعه است که باید جمع آوری آن هدفمند باشد.

رئیس شورای زکات آذربایجان شرقی ترویج فرهنگ پرداخت زکات را بهترین راه برای دستگیری از محرومان دانست و افزود: شورای زکات شهرستان‌ها و بخش‌ها با محوریت زکات فطره و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل و شورای موجود هم تقویت شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به کارهای خوب بخش زکات تاکید کرد: ستاد فرعی ساماندهی زکات فطره در فرمانداری‌ها تشکیل شود و  اعضای شورای زکات سهمیه صندوق‌ها و پایگاه‌ها جهت جمع آوری زکات را بررسی کنند و  همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، صندوق‌ها در جاهای مشخص جانمایی شود.

آل هاشم ادامه داد: فراهم سازی اقدامات قانونی جهت تأمین امنیت عاملان صندوق‌ها، محور قرار دادن مصلی‌ها برای جمع آوری زکات، ارائه بیلان کار زکات فطره سال ۹۹ از جمله اقداماتی است که اعضای شورای زکات در استان باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها و تقدیر از فعالیت های رسانه ملی در فرهنگ سازی و ترویج احکام مربوط به زکات افزود: بر این اساس فقر در جامعه ریشه کن و به یقین با جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی متعددی که ریشه در فقر دارد، سلامت جامعه تضمین می‌شود.

کد خبر 1051486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha