تئاتر خیابانی مریوان نقش تاثیر گذار در رونق گردشگری کردستان دارد

گویلیان گفت: تئاتر خیابانی شهرستان مریوان بعنوان یکی از رویدادهای مهم و تاثیر گذار در رونق و توسعه صنعت گردشگری کردستان نقش اثرگذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در جلسه بررسی دو طرح پژوهشی در حوزه گردشگری کردستان با تاکید بر لزوم انجام پژوهش در تمامی حوزه‌های آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: طرح پژوهشی روستای هدف گردشگری نوره با هدف تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری و تعیین راهبردهای توسعه در این روستا انجام می‌شود.

 

وی پژوهش‌های علمی را قبل از اجرای هر طرح لازمه توسعه پایدار برشمرد و افزود: روستای نوره هم اکنون بعنوان روستای هدف گردشگری استان دارای امکانات و طرحهای مناسبی در حوزه گردشگری است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گردشگری نقش گردشگری رویداد محور را در توسعه استان حائز اهمیت برشمرد و گفت: یکی از مهمترین جاذبه‌های کردستان در حوزه رویدادها برگزاری تئاتر خیابانی در شهرستان مریوان است که هرساله با برنامه‌ریزی و حضور گسترده اساتید برجسته فرهنگ و هنر در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

گویلیان به پتانسیل‌های گردشگری و وجود تاسیسات مناسب اقامتی و تفریحی در شهرستان مریوان اشاره کرد و افزود: تعیین بسته‌های سرمایه‌گذاری و همچنین توسعه گردشگری رویداد محور از اهداف اصلی دو طرح پژوهشی در دست اقدام است.

 

شایان ذکر است؛ در این جلسه آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان، کارشناس حوزه گردشگری و مجریان ۲ طرح پژوهشی و راهبردی حضور داشتند و طرح‌ها بررسی و تصویب شد.

کد خبر 1051488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha