لزوم تدوین برنامه‌ای مدون برای عمران و آبادانی روستاها

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: از جانب حاکمیت و نظام اسلامی باید برنامه‌ ای مدون برای رشد، توسعه و پیشرفت روستاها از نظر عمران، آبادانی، اقتصادی و فرهنگی در نظر گرفته شود، تا نیازمندی نباشد که بخواهیم به دنبال توزیع کمک مومنانه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» عصر روز گذشته(۷اردیبهشت) در رزمایش کمک مومنانه روستای کرسام بخش چهاردانگه ساری با اشاره به گرامیداشت نام و یاد شهید «هادی نجفی» که از شهدای این روستا و میزبان این برنامه بود، بیان کرد: نمونه‌ها و نشانه‌های سخاوت حسنی در این ایام منتسب به ولادت امام حسن مجتبی(ع) و در هفته احسان و نیکوکاری در جای جای مازندران ولایی و ایران اهل بیتی در چهاردانگه متدین شهیدپرور ما به چشم می‌خورد.  

 

نماینده ولی فقیه در مازندران: افزود: تهیه و توزیع این ۳۰۰ بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه بار اولی نیست که مردم این منطقه آن را برای حمایت از نیازمندان تدارک دیدند و بخشی از آن است، درستش هم همین است که از سخاوت، کرم، علم، رحمت، رافت، صبر و شجاعت حسنی "امام حسن مجتبی (ع)" درس بگیریم و به این القاب توجه کنیم و به ضعفا توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: همان‌طور که می‌دانید وجود نازنین پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، به‌عنوان ماه برکت، رحمت و مغرفت از ماه مبارک رمضان یاد کرده است، این اقدامات هم نمونه‌ای از رحمت، مغرفت و آمرزش گناهان است، دین، امامان و ماه رمضان، خدای بخشنده همه از ما می خواهند که اهل گذشت، خیر و احسان باشیم.

 

وی تاکید کرد: سعادت‌مندی انسان این است که در جهت نفع اخوان و مردم عمل کند و گام بردارد، به‌خصوص برای مردمی که در مناطق کم‌برخوردار و محروم زندگی می‌کنند البته با وجود اینکه این منطقه از حماسه، دیانت، عشق و فرهنگ و فرهیختگی سرشار بوده و استعدادهای طبیعی موجود است ولی شاهد چهره‌هایی از محرومیت و نیازمندی‌ها هستیم پس باید چنین گام‌هایی برداشته شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی همچنین یادآور شد: از جانب حاکمیت و نظام اسلامی باید برنامه‌هایی درست برای رشد، توسعه و پیشرفت منطقه از نظر عمران، آبادانی، اقتصادی و فرهنگی در نظر بگیرد تا اصلا نیازمندی نداشته باشیم که بخواهیم به دنبال کمک باشیم.

وی اذعان کرد: نظام اقتصادی ما باید به‌گونه‌ای عمل کند که مردم در بعد مادی در حد کفاف و عفاف باشند، در مجموع امیدواریم این رزمایش " جمال انفاقی" مورد قبول خداوند زیباپسند قرار بگیرد.

کد خبر 1051493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha