اراده جمعی دولت و مجلس حمایت از بازار سرمایه/۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌شود

نهاده‌های مرغ به اندازه کافی تامین شده است، ۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌شود، اراده جمعی دولت و مجلس حمایت از بازار سرمایه است، سازمان تعزیرات باید با گران فروشی جوجه یک روزه و متخلفان برخورد کند برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت شبستان به شرح زیر است:

افزایش قیمت جوجه یک روزه، تخلف است/نهاده‌های مرغ به اندازه کافی تامین شده است

مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته (سه شنبه 8 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه افزایش قیمت جوجه یک روزه، تخلف است، گفت: نهاده‌های مرغ به اندازه کافی تامین شده است. نهاده‌های ذرت و سویا در چند ماه گذشته به طور کامل در اختیار همه تولیدکنندگان مرغ‌های اجداد، مادر و گوشتی قرار گرفته و مشکلی در زمینه تامین نهاده‌ها و تولید جوجه‌های یک روزه وجود نداشته است.

 

وی با بیان اینکه پس از ایام عید، ۱۲۴ میلیون قطعه جوجه تولید کردیم و از این تعداد، حدود ۱۱۴ میلیون جوجه ریزی ثبت شده داریم، گفت: این به معنای آن نیست که ۱۰ میلیون جوجه، گم شده است، زیرا در برخی موارد، بیشتر از ظرفیت، جوجه ریزی می‌کنند و به آن‌ها اجازه ثبت آن تعداد بیش از ظرفیت را نمی‌دهیم؛ آن‌ها به اندازه پروانه جواز خود اجازه دارند نهاده تحویل بگیرند و جوجه ریزی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تقاضا در زمینه جوجه ریزی به شدت بالا رفته و این علامت بسیار خوبی برای آینده گوشت مرغ کشور است، اضافه کرد: اگر قیمت جوجه، افت کند، نگران کننده است، زیرا در این صورت ممکن است تخم مرغ یا جوجه را معدوم کنند یا گله‌های مادر را حذف کنند، اما اکنون در چنین شرایطی نیستیم.

 

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلاتی در تامین اجداد و مادر وجود داشته است، ولی با مدیریتی که در سامانه‌ها انجام شده است، مشکلی در زمینه تولید جوجه نداریم، افزود: فهرست همه مرغداران گوشتی که مرغشان را پیش از عید تحویل ندادند مشخص است و همه بازارگاه آن‌ها را خواهیم بست.معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: در فروردین سال ۱۳۹۸، صد و هجده میلیون و در فروردین امسال ۱۲۴ میلیون جوجه یک روزه داشتیم.

 

سازمان تعزیرات باید با گران فروشی جوجه یک روزه و متخلفان برخورد کند

پرویز فروغی، دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور شب گذشته (سه شنبه 8 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به مشکلات تولید کنندگان مرغ گفت: مرغداران مجبورند جوجه‌ها را به هر قیمتی بخرند تا تولیدشان کاهش نیابد. جوجه‌ها حتی به قیمت هفت تا هشت هزار تومان به تولید کننده می‌رسد.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که قیمت مصوب آن، چهار هزار و ۲۰۰ تومان است و قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان مرغ تولید کننده هم بر اساس جوجه چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تعیین شده است.

 

وی با بیان اینکه مرغداران، ساز و کار نظارتی ندارند و وظیفه نظارت بر عهده دستگاه‌های دیگر است، تاکید کرد: سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید با گران فروشی جوجه یک روزه و متخلفان برخورد کنند.

 

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه خیلی از مرغداران، جوجه‌ها را از دلال می‌گیرند و دستشان زیر ساطور دلالان است، گفت: به این دلیل است که نمی‌توانند دلالان را معرفی کنند، زیرا به جوجه‌های آن‌ها نیاز دارند.

 

۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌شود

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شب گذشته (سه شنبه 7 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات جدید شرکت‌های سرمایه گذاری باید در دوره‌های رکود از سرمایه گذاری خود حمایت کنند، گفت: مصوبات سه شنبه به بازار ثبات می‌دهد. هر خرید و فروش در بازار مشمول مالیات است که مجموع آن در سال، قابل توجه است. پیشنهاد شده ۸۰ درصد از این مبلغ به حساب تثبیت بازار واریز شود.

 

وی با بیان اینکه در مصوبه‌ای مقرر شد یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار اختصاص داده شود، گفت: مقرر شد بانک مرکزی معادل ریالی ۲۰۰ میلیون دلار برای واریز به صندوق تثبیت بازار کارسازی کند. با این مصوبات منابع جدیدی برای تقاضا‌های جدید در بازار اتخاذ می‌شود.

 

دهقان دهنوی با بیان اینکه هدف تقویت بازار در جریان مستمر است و این شروع اولیه است، افزود: امیدوار هستیم مجموع منابع بیشتری را در روز‌های آینده با استمرار بهتری ارائه دهیم.

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه هدف رونق بازار سرمایه است حتی اقامت پنج ساله برای کسانی که در بازار سرمایه سرمایه گذاری می‌کنند؛ مصوب شده است، گفت:هدف این است که سرمایه گذاری خارجی را در کشور تقویت کنیم. این کار در راستای تقویت اعتماد سرمایه گذاران و مسئولیت پذیری در بازار سرمایه است.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون تومان/دلار ۲۳ هزار و ۲۶۱ تومان

امروز (چهارشنبه ۸ اردیبهشت) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۹۸ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۷۱ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۳۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون هزار تومان است.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه ۸ اردیبهشت) در بازار ارز دلار ۲۳ هزار و ۲۶۱ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۹۷۶ تومان، پوند ۳۳ هزار و ۲۵۲ تومان، درهم امارات ۶۵۳۴ تومان، یوان چین ۳۶۷۰ تومان و لیر ترکیه ۲۸۸۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه ۷ اردیبهشت) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۹۳ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۷۸ دلارف هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۳۲۴ هزار تومان بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (دوشنبه ۷ اردیبهشت) در بازار ارز دلار ۲۳ هزار و ۲۷۶ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۸۷۷ تومان، پوند ۳۳ هزار و ۱۹۷ تومان، درهم امارات ۶۵۴۰ تومان، یوان چین ۳۶۷۰ تومان و لیر ترکیه ۲۸۶۰ تومان بود.

 

اراده جمعی دولت و مجلس حمایت از بازار سرمایه است

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک‌مرکزی در خصوص “جلسات بورسی نوشت: دو جلسه مفصل در خصوص بورس داشتیم. یکی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و در حضور رئیس محترم جمهور و دیگر جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در حضور رئیس محترم مجلس.

 

او ادامه داد: اراده جمعی دولت و مجلس حمایت از بازار سرمایه و اقدام برای افزایش اعتماد سهامداران به بازار بورس است. تصمیمات متخذه درجهت حمایت از بورس خصوصا سهامداران خرد بود.

 

همتی بیان کرد: مجاز بودن بانک‌ها در اعطای تسهیلات به کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری، پیشنهاد مستثنی شدن بانک‌ها از قانون رفع موانع تولید در خرید سهام بورسی غیر مدیریتی، فروش ۲۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و پرداخت معادل ریالی آن به صندوق تثبیت سهام و نیز اصلاح نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک ها، مواردی از موافقت‌های بانک مرکزی بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1051521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha